ارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده ازدستاوردهای تحقیقاتی

مجری طرح ملی گیاهان دارویی بر ارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده از فناوری‌های نوین و دستاوردهای تحقیقاتی تاکید کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین زینلی در نشست تخصصی با مجریان گیاهان دارویی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، کارشناسان و پژوهشگران حوزه این صنعت، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تکمیل و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی توسط وزارت جهاد کشاورزی، اهداف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه گیاهان دارویی را تشریح کرد.

وی ارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده از فناوری‌های نوین و دستاوردهای تحقیقاتی در این حوزه را بسیار مهم و اثربخش دانست.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی با اشاره به نشست‌های تخصصی صورت گرفته در این حوزه و ابلاغ سند توسعه گیاهان دارویی بر اساس برنامه هفتم توسعه، محورهای عملیاتی تحقیقات گیاهان دارویی را ابلاغ کرد.

وی توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی کشور را عملیاتی و قابل اجرا دانست و بر لزوم همکاری و همراهی تمام عوامل دست‌اندرکار به ویژه مجریان گیاهان دارویی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور تاکید کرد.

کشت گونه‌های دارویی با ارزش اقتصادی بالا در دستور کار است

عضو هیأت علمی و رئیس بخش تحقیقات گیاهان دارویی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور نیز در این نشست، به ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی محققان این مؤسسه در حوزه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی پرداخت و نقش تحقیقات و استفاده از دستاوردهای جدید را بسیار مهم دانست.

ابراهیم شریفی عاشورآبادی با اشاره به تغییرات اقلیمی و به تبع آن وجود محدودیت‌های تولید برای بسیاری از محصولات زراعی در کشور به نیازهای اکولوژیکی پایین و ارزش افزوده بیشتر گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور استقرار و کشت گونه‌های دارویی با ارزش اقتصادی بالا در نقاط مختلف کشور را با رعایت جوانب اکولوژیکی در دستور کار خود قرار داده است.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل