هدف گذاری آرژانتین برای ۲ برابر کردن درآمد لیتیوم

آرژانتین با بهره برداری از پروژه های جدید لیتیوم و اقداماتی برای توسعه صادرات مس، دو برابر کردن صادرات معدنی خود را از چهار میلیارد دلار، به ۱۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷، هدف گذاری کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، لوئیس لوسرو، وزیر جدید معدنکاری آرژانتین، روز چهارشنبه به رویترز گفت: آرژانتین در حال آماده شدن برای تبدیل شدن به یک تامین کننده کلیدی لیتیوم و مس برای جهان است و تقاضا برای خودروهای برقی، این کشور را در صدر فهرست ذینفعان معدنکاری قرار می دهد.

آرژانتین در حال حاضر، چهارمین تولیدکننده بزرگ لیتیوم در جهان، پس از استرالیا، شیلی و چین است، اما امیدوار است که با مجموعه ای از پروژه های جدید، به جایگاه نخست صعود کند.

لوسرو در پاسخ به رویترز گفت: آرژانتین با لیتیوم و مس، فرصت مهمی برای حضور به عنوان یک تامین کننده در تجارت بین المللی این فلزات دارد. آرژانتین به دنبال تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن معادل کربنات لیتیوم تا اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ است و پس از آن، تولید سالانه را تا ۲۵۰ هزار تن افزایش خواهد داد و لیتیوم را به بزرگترین صادرات معدنی خود تبدیل می کند.

پرسشها درباره تقاضای جهانی برای لیتیوم، به خصوص در بحبوحه افزایش تولید در چین که ذخایر بزرگی را ایجاد کرده، به قوت خود باقی مانده است. تحلیلگران همچنین هشدار می دهند که این فناوری ممکن است به سرعت ذخایر لیتیوم، توسعه پیدا نکند و فناوری جدید باتری ممکن است سبب شود لیتیوم نقش خود را به عنوان یک عنصر مهم، از دست بدهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال، این هشدارها باعث نشده است شرکتهای بزرگ نفتی برای ورود به این بخش، تردید کنند. شرکت اکسون موبیل پس از آغاز حفاری برای لیتیوم در آرکانزاس، ماه گذشته، یک توافق مقدماتی امضا کرد تا لیتیوم را برای شرکت تولیدکننده باتری اس کی آن کره جنوبی، تامین کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل