تعداد کاربران فعال هفتگی «چت جی‌پی‌تی» به ۲۰۰ میلیون نفر رسید!

به گفته شرکت هوش مصنوعی اُپن‌ای‌آی (OpenAI)، چت جی‌پی‌تی اکنون ۲۰۰ میلیون کاربر فعال هفتگی دارد. این نشان دهنده دو برابر شدن مخاطب هفتگی ۱۰۰ میلیونی آن است که این شرکت در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، افزایش تعداد کاربران تنها رشد بزرگی نیست که اُپن‌ای‌آی در سال گذشته شاهد آن بوده است. سم آلتمن (Sam Altman)، مدیر عامل شرکت، در تابستان امسال به کارمندان خود گفته است که درآمد سالانه شرکت به ۳.۴ میلیارد دلار رسیده است که از ۱.۶ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۲۳ فراتر رفته است.

به نقل از انگجت، جدا از اعلامیه تعداد کاربران، وال استریت ژورنال گزارش داد که اپل، انویدیا و مایکروسافت در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در دور جدید جمع آوری سرمایه برای اُپن‌ ای‌آی هستند. تنها جزئیاتی که این گزارش در مورد مقیاس این دور از سرمایه‌گذاری داشت، این بود که ارزش اُپن ای‌آی را به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رساند.

مایکروسافت از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۳ میلیارد دلار در تجارت هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است، این در حالی است که اپل فاش کرده که چت جی‌پی‌تی بخش بزرگی از تلاش‌های هوشمند اپل در آینده را تشکیل خواهد داد. هم مایکروسافت و هم اپل در تابستان امسال پس از اینکه کمیسیون اروپا نگرانی‌های ضدانحصار را در مورد روابط نزدیک این کسب و کارها مطرح کرد، کرسی‌های خود را در هیئت مدیره اُپن ای‌آی واگذار کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل