سهم ۸۷ درصدی صنایع شیمیایی در مصرف مقداری آب شرکت‌های بورسی/ صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، استخراج کانه‌های فلزی و عرضه برق،در تیرماه بیشترین هزینه ریالی را برای مصرف آب پرداخته‌اند

طبق آخرین اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌های فعال در صنعت محصولات شیمیایی در تیر ماه ۸۷ درصد از کل آب متعلق به صنایع بورسی را مصرف کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گزارش اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره جزییات مصرف آب به تفکیک صنایع بازار سرمایه در تیر ماه حاکی از آن است که از میان کل صنایع بورسی، بیشترین میزان مصرف مقداری آب با ۱۲۰ میلیون متر مکعب مصرف مربوط به محصولات شیمیایی است.

همچنین میزان مصرف مقداری آب در صنایع فلزات اساسی، عرضه، برق گاز، بخاز و آب گرم و استخراج کانه‌های فلزی در بازه زمانی اعلام شده کمتر از ۲۰ میلیون متر مکعب بوده است.

در بخش دیگر این گزارش مصرف ریالی آب صنایع در تیر ماه مورد مقایسه قرار گرفته است. بر این اساس، صنعت فلزات اساسی با رقمی حدود ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاصی داده است.

طبق داده‌های این گزارش، میزان مصرف ریالی آب صنعت محصولات شیمیایی در تیر ماه حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده، این عدد در خرداد ماه ۳ هزار میلیارد ریال بود.

پس از صنعت محصولات شیمیایی، بیشترین میزان مصرف ریالی آب، در بازه زمانی اعلام شده، مربوط به صنایع استخراج کانه‌های فلزی و عرضه برق، گاز بخار و آب گرم است.

صنایعی مانند فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، استخراج کانه‌های فلزی و عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم به ترتیب با ۳۹، ۳۳، ۱۵ و ۱۲ درصد دارای بیشترین سهم مصرف ریالی آب در تیر ماه بوده‌اند.

همچنین از میان این صنایع نیز صنعت محصولات شیمیایی با ۸۷ درصد، دارای سهم بالایی در مصرف مقداری انرژی، در بازه زمانی اعلام شده، بود.

خروج از نسخه موبایل