روسیه: بریکس‌ باید سامانه پرداخت مستقل ایجاد کند 

یک مقام روسی گفته است که یکی از موضوعات مهمی که بانک توسعه بریکس باید حل کند، ایجاد یک سامانه پرداخت مستقل است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تاس، ایوان چبسکوف، معاون وزارت دارایی روسیه، طی سخنرانی در جمع اعضای هیأت مدیره بانک توسعه بریکس در آفریقای جنوبی گفت: این بانک که توسط بریکس ایجاد شده با موضوع ایجاد یک سامانه پرداخت و تسویه مستقل رو به رو است تا امکان جلوگیری از اثرگذاری کشورهای ثالث بر فعالیت‌های مالی اعضا فراهم شود.

وی گفت: ما درباره فعالیت‌های بانک توسعه بریکس طی سال‌های گذشته صحبت کردیم و از جمله موضوعات مورد بحث در قالب این گفت و گوها ایجاد زیرساخت برای کشورهای عضو بریکس بوده است.

چبسکوف افزود: ما همچنین درباره چالش‌های پیش روی خود و اینکه این چالش‌ها نسبت به سال‌های گذشته جدی تر شده‌اند به گفتگو نشستیم. در شرایط کنونی با تنش‌های ژئوپلتیکی روبرو هستیم که قبلاً وجود نداشتند.

این مقام روس ادامه داد: در چنین شرایطی ما باید زیرساختی را برای اعضای بریکس ایجاد کنیم که هم نسبت به اقدامات کشورهای ثالث مستقل باشد و هم در عین حال برای ما ایجاد منفعت کند. یکی از موضوعات مهمی که بانک توسعه بریکس باید حل کند، ایجاد تغییر اساسی در کل نظام مالی و پولی بین‌المللی است.

وی گفت: ما با چالش‌های جهانی مواجه هستیم و برای حل آنها باید رویکردی تحولی و تکاملی تدریجی را در پیش بگیریم. همه می‌دانند که در نظام مالی کنونی جهان منافع ما به طور کامل تأمین نمی‌شود و می‌توانیم با صدای بلند بگوییم که مورد تبعیض قرار گرفته‌ایم. ما کار مهمی داریم و در حال گفتگو درباره ایجاد یک ساختار پرداخت و تسویه مستقل در قالب بریکس هستیم.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل