کمیسیون صنایع مجلس پیگیر مطالبات شرکت‌های بورسی از وزارت نیرو

علی حدادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: مشکلات صنایع در حوزه تسهیلات باید حل شود و ارائه تسهیلات توسعه ای به صنایع باید با جدیت در دولت چهاردهم دنبال شود.


علی حدادی، با بیان اینکه امروز یکی از نیازهای اصلی صنایع کشور تامین به موقع برق مورد نیاز در فصل تابستان و گاز برای فصل سرماست، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: قطعی برق واحدها در فصل تابستان و قطعی گاز در فصل زمستان، روند تولید را مختل کرده و کاهش تولید واحدها را در پی داشته است. تشدید ناترازی برق در چند سال اخیر و همچنین افزایش بهای برق، موجب ایجاد خسارت و تحمیل هزینه‌های زیادی به واحدهای تولیدی شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید به اینکه توسعه زیرساخت‌های تولید برق و سرمایه‌گذاری در این بخش باید به‌صورت جدی دنبال شود، افزود: یکی از وظایف مهم وزیر نیرو حمایت همه جانبه از حوزه صنعت در بخش‌های مختلف چون صنایع فولاد، آلومینیوم، شرکت‌های تولیدی و همچنین توزیع برق به موقع برای آنها است زیرا تامین نشدن انرژی، آسیب‌های جدی به این صنایع خواهد زد.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مشکلات صنایع در حوزه تسهیلات باید حل شود و ارائه تسهیلات توسعه ای به صنایع باید با جدیت در دولت چهاردهم دنبال شود. همچنین وزارت نیرو ضمن نظارت بیشتر بر اقدامات و عملکردهای بخش‌های مختلف، مطالبه‌گری خود را از دولت داشته باشد.

حدادی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های داخل کشور بیش از گذشته بهره‌مند شد، افزود: با همکاری مجلس، حمایت دولت و همکاری فعالان بخش خصوصی می‌بایست سرمایه‌گذاری‌ بیشتری را برای صنعت برق جذب و زمینه را برای توسعه نیروگاه‌ها فراهم‌تر کنیم.

او تاکید کرد: بانک مرکزی موظف است با ارائه تسهیلاتی، سبب افزایش سرمایه در گردش، صادرات و تامین ارز صنایع شود.

حدادی گفت: کمیسیون صنایع مجلس دوازدهم مطالبات واحدهای تولیدی به‌خصوص شرکت‌های بورسی را از وزارت نیرو برای تامین انرژی مورد نیازشان پیگیری خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل