افزایش تعرفه برق برزیلی‌ها در پی کاهش ذخایر آب

برزیلی‌ها در فصل خشک سپتامبر که تولید برق آبی کمتر می‌شود، هزینه بیشتری برای برق پرداخت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رگولاتور برق برزیل (آنیل) تصمیم گرفت به دلیل کاهش سطح مخازن نیروگاه‌های برق آبی در بحبوحه فصل خشک کشور، هزینه‌های اضافی بر قبوض برق اعمال کند.

با وجود رشد انرژی بادی و خورشیدی در بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین در سال‌های اخیر، بیش از نیمی از برق برزیل همچنان از نیروگاه‌های برق آبی تامین می‌شود.

رگولاتور برزیل، سیستم قیمت گذاری «سبز»، «زرد»، «سطح قرمز ۱» و «سطح قرمز ۲» را اجرا می‌کند. «سبز» به معنی این است که هیچ هزینه اضافی از قبوض برق دریافت نمی‌شود، در حالی که از «زرد» به بعد، تعرفه‌های اضافی به تدریج اعمال می‌شود و همچنین، نگرانی‌های تورمی را در این کشور بر می انگیزد.

آنیل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم گرفته است در سپتامبر، رتبه «سطح قرمز ۲» را فعال کند، به این معنی که برزیلی‌ها برای هر ۱۰۰ کیلووات ساعت برقی که مصرف می‌کنند، ۷.۸۸ رئال (۱.۴۰ دلار) اضافی پرداخت می‌کنند.

برای اولین بار از اوت سال ۲۰۲۱ که برزیل با یک خشکسالی بزرگ دست و پنجه نرم می‌کرد، «سطح  قرمز ۲» اجرا می‌شود.

رگولاتور برق برزیل اعلام کرد این تصمیم به این دلیل گرفته شد که پیش‌بینی شد میزان بارندگی در سپتامبر در مناطق اصلی برق آبی برزیل، حدود ۵۰ درصد کمتر از میانگین خواهد بود و این امر، تولیدکنندگان برق را مجبور می‌کند استفاده از نیروگاه‌های ترموالکتریک را که گرانتر هستند، افزایش دهند.

بر اساس گزارش رویترز، در اوت، هیچ هزینه اضافی از مصرف کنندگان برزیلی دریافت نشده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل