کاهش تعداد نرخ‌های ارز شرایط را برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری در تولید، تجارت و بورس تسهیل می‌کند/ تیم اقتصادی دولت چهاردهم اصلاح سیاست ارزی را به سرانجام برساند

شهباز حسن پور بیگلری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با کاهش تعداد نرخ‌های ارز، شرایط برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در حوزه‌های تولید، تجارت و بورس تسهیل و شفاف می‌شود.


شهباز حسن پور بیگلری، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، درباره وعده تک نرخی شدن ارز، گفت: اصلاح سیاست ارزی و کاهش تعداد نرخ‌های ارز موضوعی است که تیم اقتصادی دولت چهاردهم باید به صورت جدی و مداوم برای آن زمان بگذارد تا به یک نتیجه نهایی برسد و دیگر شاهد وجود تعداد زیادی از نرخ ارز در کشور نباشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مشکلاتی که تعدد نرخ ارز در اقتصاد ایران به وجود آورده است، افزود: با ارز چند نرخی، نمی‌توان انتظار بازاری شفاف را داشت. ارز چند نرخی خود عامل ایجاد فساد و رانت است. ارز چند نرخی باعث می‌شود فعالان اقتصادی در حوزه کاهش قیمت‌تمام شده یا تامین ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه تولید خود، با عدم پیش‌بینی پذیری مواجه شوند.

حسن پور تاکید کرد: با کاهش تعداد نرخ‌های ارز، وضعیت تصمیم‌گیری و انتخاب شرایط مناسب برای فعالان اقتصادی برای افرادی که در حوزه واردات فعال هستند تسهیل شده و مشکل صادرکنندگان مرتفع شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به طور قطع وزیر اقتصاد و تیم کارشناسی و فعال حاضر در بدنه اقتصاد برای تحقق این امر یعنی کاهش تعداد نرخ‌های ارز تلاش خواهند کرد تا این مباحث و مسائل را به سرانجام برسانند.

خروج از نسخه موبایل