۳۰ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد

طبق اعلام بانک مرکزی، از اول فروردین ماه تا امروز (۱۳ شهریور ماه) ۳۰ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا امروز ۱۳ شهریور ماه، ۳۰ میلیارد و ۴۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری  و بازرگانی، واردات در مقابلا صادرات و خدمات تامین شده و در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار، برای خدمات ۷۴۷ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵ میلیارد و ۲ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۱ میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار ارز تامین کرده و در مجموع ۶ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر تامین کرده است.  

در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۶ میلیارد و ۶۰۷ میلیون دلار و در مجموع ۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون دلار تامین ارز صنایع صورت گرفته است.

همچنین میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۱۳ شهریور ماه، ۴۲ هزار و ۱۷۲ تومان برای دلار، ۴۶ هزار و ۶۸۰ تومان برای یورو، ۱۱ هزار و ۴۸۳ تومان برای درهم، ۵ هزار و ۹۲۵ تومان برای یوآن، ۴۶۹ تومان برای روبل، هزار و ۲۴۳ تومان برای لیر ترکیه محاسبه شده است.  

گفتنی است، امروز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۹ هزار و ۳۳۱ تومان، یورو با نرخ ۵۴ هزار و ۶۰۳ تومان و درهم با نرخ ۱۳ هزار و ۴۳۲ تومان مورد مبادله قرار گرفت. هم‌چنین تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۵۹۲ تومان، مبادله یورو با نرخ ۵۰ هزار و ۴۶۵ تومان و مبادله درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۴۱۴ تومان بود.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل