خسروتاج: کاهش زمان اعتبار مجوز ثبت سفارش/ شرایط واردات خودرو دردست بررسی دولت۹۶

معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت از کم شدن زمان اعتبار مجوز ثبت سفارش خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی ،مجتبی خسروتاج، معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت در نشست خبری با خبرنگاران گفت:صادرات (با احتساب میعانات گازی) درهشت ماهه سال ۲۸.۵ میلیارد دلار بود که نسبت به ۸ ماهه گذشته(۲۸.۸ میلیارد دلار)با کاهش مواجه بود.

وی افزود:در ماه های گذشته رشد صادرات (بدون احتساب میعانات گازی) شروع شده است که عملکرد فعالان اقتصادی بوده است.

وی ادامه داد: صادرات در مرداد ماه ۳.۷ میلیون دلار بوده که با توجه به رقم ۳.۲ میلیون دلاری مرداد ماه سال گذشته، حدود ۱۶ درصد رشد داشت. وصادرات در شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته افزایش ۷.۱ درصدی، در مهرماه افزایش ۳.۶ درصدی و در آبان ماه افزایش ۵.۸ درصدی داشت.

خسروتاج افزود:  در سال گذشته ۹۴ میلیون دلار صادرات به قطر بود که این رقم در ۷ ماهه امسال به ۱۴۰ میلیون دلار رسید. وحجم واردات در ۸ ماهه سال حدود ۳۲.۵ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش تراز ۴ میلیارد دلاری مواجه بود.

معاون صادراتی وزیر صنعت گفت: در گذشته مجوز ثبت سفارش شش ماه مهلت داشت اما طی بخشنامه ای که ابلاغ شده، از هفته گذشته حداکثر دوره ثبت سفارش ۹۰ روز شده است.

وی درباره ثبت سفارش خودرو گفت: آیین نامه ای که در قالب آن واردات خودرو قابل انجام باشد در دست تهیه است. و البته در سال گذشته دستورالعملی را فرستادیم که به تغییرات کابینه برخورد کرد و بنا شد وزرای جدید تصمیم بگیرند.

وی همچنین ادامه داد: بنابراین مجددا دستورالعملی تهیه و به دولت فرستاده شده است و در این زمینه دولت باید تصمیم گیری کند. البته تغییر تعرفه و حقوق بازرگانی کالاها موضوع عجیبی نیست و نباید در مورد برخی کالاها مانند خودرو حساسیت به خرج داد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

خروج از نسخه موبایل