بانکبانک و بیمه

مؤسسه اعتباری نور؛ نهادی با رویکردی ویژه و نگاهی تازه

سیاست‌های کلان موسسه اعتباری نور را بشناسیم

این مؤسسه اعتباری، نهادی است با رویکردی ویژه و نگاهی تازه در راستای توجه به نقش فعال مؤسسات خصوصی و غیردولتی در بانکداری کشور.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری نور، این مؤسسه به‌عنوان اولین مجموعه اعتباری- اجتماعی کشور، تلاش در جهت برقراری عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت، خدمات‌رسانی مالی به اقشار مختلف جامعه، پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در قالب موسسات کوچک و متوسط را در برنامه‌های خود تعریف کرده است.

با توجه به آنچه بیان شد چشم‏‌انداز تعریف شده برای موسسه در برنامه راهبردی آن، به صورت زیر تعریف می‌شود:

همچنین بخوانید

مؤسسه اعتباری نور بر اساس چشم‌‏انداز بلندمدت خویش، باید هویت خود را به عنوان برترین مؤسسه اعتباری-اجتماعی کشور تا سال ۱۴۰۰ نهادینه و تثبیت کند. موسسه اعتباری نور، با ارایه یک برنامه منسجم و قوی و ترسیم نقشه راه که پیش‌بینی از اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور برای سه سال آینده است خود را به‌عنوان یکی از برترین موسسات مالی و اعتباری و پولی کشور و نهایتاً sme بانک ایران معرفی می‌کند.

مؤسسه اعتباری نور، نهادی است با رویکردی ویژه و نگاهی تازه در راستای توجه به نقش فعال موسسات خصوصی، غیردولتی در بانکداری کشور. ما بر آنیم به‌عنوان اولین مجموعه اعتباری- اجتماعی کشور، تلاش در جهت برقراری عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت، خدمات‌رسانی مالی به اقشار مختلف جامعه، پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در قالب موسسات کوچک و متوسط را در برنامه‌های خود تعریف کنیم.

سیاست‌های کلان این موسسه عبارتند از: حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی منجر به رشد و توسعه اقتصادی، حمایت از تولید منجر به ایجاد اشتغال و برقراری عدالت اجتماعی، حمایت از تولید مبتنی بر مزیت‌های رقابتی، حمایت از تولید با  کارکرد تسهیل کننده و بسترساز.

در این میان نمایندگان مجلس هم اظهارنظرهای قابل توجهی داشته‌اند. به عنوان نمونه رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موسسه اعتباری نور یکی از مؤسسات مالی است که در کنار بانک‌ها در بازار مالی کشور در حال فعالیت است، این در حالی است که مؤسسات مالی غیرمجاز که با پرداخت سودهای نامتعارف نظم بازار مالی کشور را خدشه‌دار کرده بودند در چندساله گذشته به همت بانک مرکزی سروسامان پیدا کردند.

وی ادامه داد: موسسه نور نیز از تجمیع سه تعاونی اعتباری و صندوق قرض‌الحسنه شامل تعاونی‌های اعتباری کارسازان آینده، پیشگامان کویریزد و صندوق قرض‌الحسنه ریحانه گستر مشیز استان کرمان شکل گرفت و با اخذ مجوز از بانک مرکزی نقش مؤثری در حفظ منافع سپرده‌گذاران این نهادهای مالی و نظم بازار غیر متشکل پولی داشته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: موسسه نور در انتقال مؤسسات ادغامی واگذارشده تاکنون موفق عمل کرده است و امیدواریم این روند در این موسسه مستمر باشد. البته باید توجه داشت که ساماندهی بازار مالی و پولی کشور مستلزم همکاری مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها است که در حال حاضر این نهادهای مالی با تلاش خود در راستای این هدف گام برمی‌دارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا