اقتصاد کلانبورسبورس اوراق

عرضه بیش از ۶ هزار میلیارد سهام

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: حجم واگذاری های ما در دو ماه آخر سال به اندازه تمام ۱۰ ماه گذشته خواهد بود و بیش از ۶ هزار میلیارد سهم را عرضه می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از شبکه خبر، میرعلی اشرف پوری حسینی گفت: از نظر عرضه ممکن است تمام سهامی که عرضه می شود به فروش نرسد یا ممکن است این سهام به فروش برسد اما برنامه ما این است که بیش از شش هزار میلیارد سهم را در دو ماه پایانی سال عرضه کنیم. وی افزود: در هفته آینده و در شانزدهم بهمن ماه مزایده ای برگذار خواهیم کرد و در برنامه های ما عرضه شرکت کشت و صنعت مغان، کشت و صنعت پارس، بیمه ها و نیروگاه ها خواهد بود.

پوری حسینی با اشاره به اینکه چندین هزار میلیارد سهم در بهمن و اسفند ماه عرضه می شود، گفت: امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بخش عظیمی از این عرضه ها با موفقیت عرضه شود و ما شاهد کاهش تصدی گری دولت باشیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در چهار سال گذشته کارهای زیادی را برای تعیین قیمت پایه، نحوه واگذاری و شرایط واگذاری شرکت ها انجام دادیم و تلاش کردیم تا با همکاری هیئت واگذاری بخش اعظمی از بستر کار را فراهم کنیم.

ویافزود: بخش دیگر کار ما اطلاع رسانی و انعکاس به بخش خصوصی و ما باید اعتماد آنها را بازسازی کنیم. پوری حسینی افزود: برخی افراد فکر می کنند که ما این اقدامات را چون مسئول واگذاری هستیم انجام می دهیم و فقط برای ادای تکلیف است و ما فقط می خواهیم گزارش بدهیم در صورتی که واگذاری ها فقط به قصد واگذاری انجام می شود و ما اگر صد مزایده برگزار کنیم و نتوانیم آنها را به فروش برسانیم افتخاری برای ما نخواهد شد. وی گفت: باید تلاش کنیم تا مزایده به ثمر برسد و ما باید با بخش خصوصی تعاملات خود را داشته باشیم.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا