اقتصاد کلان

تاکید بر بهبود مستمر فضای کسب و کار

 

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: حاکمیت همواره باید در جهت بهبود مستمر فضای کسب و کار در جامعه گام بردارد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین سلاح ورزی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: تحقق شعار سال مستلزم ایفای نقش سه جانبه مصرف کنندگان، تولیدکنندگان و مسئولان است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: هریک از این گروه ها وظایفی در جهت تحقق شعار سال برعهده دارند که باید به نحو احسن به وظایف خود در عرصه عمل جامه عمل بپوشانند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه حاکمیت و دولت از جمله بخش های تاثیر گذار در زمینه حمایت از کالای ایرانی شناخته می شود، گفت: دولتمردان باید بستر را به نحوی در جامعه فراهم کنند که منجر به کاهش هزینه های تولید و در عین حال رقابتی شدن فضا ی تولید برای تولیدکنندگان باشد.

وی در ادامه افزود: تولیدکنندگان نیز در راستای تحقق شعار سال وظیفه مند کالاهایی با کیفیت بالاتر و قیمت پائین تر به مدد افزایش بهره وری و مدیریت صحیح تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.

سلاح ورزی تصریح کرد: مردم با استقبال از کالاهای با کیفیت ساخت داخل می تواند در جهت حمایت از کالاهای داخلی قدم بردارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رادیو اقتصاد گفت: رویکرد اتاق بازرگانی همانند سنوات گذشته تعامل با دولت و حاکمیت به منظور شناسایی قوانین، مقررات و دیگر موارد و مسائل مخل کسب و کار وهمچنین کمک به کاهش قیمت تمام شده تولید در کشور است.

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی امروز با مشکلات و تنگناهای جدی در حوزه های مختلف منجمله مالیات، بیمه، تامین اجتماعی، نرخ بالای سودبانکی، قاچاق، واردات بی رویه و غیره مواجه هستند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان یادآورشد: برای رفع موانع پیش پای تولیدکنندگان همه بایدپای کار باشند و در این حوزه با تمام قوت و قدرت تلاش کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی،برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «غلامرضا عزتی مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۸۵ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا