امور زیربناییچندرسانه‌ایراه و ساختمانصوت

ساخت و ساز در بافت فرسوده تسهیل شود + صوت

دبیر کانون سراسری انبوه سازان بر ضرورت تسهیل شرایط ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشید پورحاجت در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: توجه به بافت های ناکارآمد شهری از جمله سیاست های مناسب پنج ساله گذشته دولت در حوزه مسکن کشور بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: دولت با اجرای این طرح به دنبال توانمندسازی و باز آفرینی بافت های فرسوده به عنوان یک اولویت اساسی در حوزه مسکن بود.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری دارای مشکلات عدیده ای است.

وی افزود: ریسک و مخاطرات ساخت و ساز در این نوع بافت ها کار را برای بخش خصوصی بسیار سخت و طاقت فرسا می کند.

پورحاجت تصریح کرد: برنامه ریزی و حمایت دولت باید به نحوی باشد که بخش خصوصی با انگیزه بالا و پر رنگ در اجرای این سیاست حاضر شود.

وی همچنین تاکید کرد: دولت برای تقویت حضور بخش خصوصی جهت ساخت و ساز در بافت های فرسوده و همینطور کاهش ریسک در این نوع بافت ها باید سیاست های انگیزشی و بسته های تشویقی مدنظر قرار دهد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: دولت در وضعیت فعلی می تواند شرایط ساخت و ساز را در بافت های فرسوده تسهیل کند.

وی در ادامه افزود: یکی از سیاست های که دولت می توانست در جهت تقویت نقدینگی بنگاه تولیدی در بافت های فرسوده مدنظر قرار دهد ارائه تسهیلات مناسب با نرخ متفاوت نسبت به چیزی که در سیستم بانکی برای انواع ساخت و ساز تعریف شده است.

پورحاجت تصریح کرد: طی پنج ساله گذشته علی رغم اینکه دولت سوبسیدی برای پرداخت تسهیلات در بافت های فرسوده مدنظر قرار داد متاسفانه این سوبسید تحت هیچ شرایطی تاکنون به بخش تولید پرداخت نشده و به عبارتی نرخ سود تسهیلات در بافت های فرسوده و مناطق برخوردارشهری به یک میزان بوده است.

وی در ادامه یادآورشد: دولت از طریق صندوق توسعه ملی می تواند منابع مورد نیاز برای بخش تولید در بافت های فرسوده شهری را فراهم تا تولیدکنندگان حضور موثرتری در این حوزه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد .

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا