انرژی

سرانه مصرف آب در ایران بالاست

مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سرانه مصرف آب در ایران به ازای هر نفر بطور متوسط 160 تا 170 لیتر است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد خلیلی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: مصارف آب در خانواده باید بصورت هوشمند مدیریت شود.

وی همچنین اظهارداشت: در شاخص های جهانی توصیه می شود مصارف سرانه خانوار را می توان تا 110 لیتر کاهش داد.

مدیرکل دفتر روابط عمومی و ارتباطات مردمی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بدون شک با بکارگیری ابزارهای کاهنده مصرف آب مثل سردوش ها و سرشیرها، کوتاه کردن زمان استحمام، استفاده از ماشین ظرفشویی و لباسشویی، نصب سایبان روی کولرهای آبی و غیره می توان کمک شایان توجهی در جهت جلوگیری از هدر رفت آب و همینطور مصرف بهینه این ماده حیاتی در منازل کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب با توجه به وضعیت کم آبی در کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است، افزود: اهمیت آب در حیات بشر بر کسی پوشیده نیست بنابراین مصرف این ماده بی بدیل باید با نهایت دقت و حساسیت همراه باشد.

خلیلی ضمن اشاره به اهمیت آموزش صرفه‌جویی و روش صحیح مصرف آب یادآورشد: رسانه ها، مدارس، مراکز فرهنگی و تبلیغی نسبت به آگاهسازی خانواده ها در خصوص روش‌های درست مصرف آب اقدامات موثرتری انجام دهند.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 6.30 به مدت 85 دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف 98 قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا