بانک و بیمهطلا و ارز

مشکلات دریافت ارز ۳۶۰۰ تومانی برای فعالان اقتصادی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بانک ها بخشنامه پیش پرداخت ۱۰ درصدی ارز براساس نرخ علی الحساب ۳ هزار و ۶۰۰ تومانی برای واردات کالا را اجرا نمی کنند.

مهدی پورقاضی، افزود: بانک ها به هیچ عنوان پرداخت ارز با نرخ علی الحساب ۳ هزار و ۶۰۰ تومانی را قبول نمی کنند و مدعی هستند با وجود ابلاغ این بخشنامه از سوی معاون اول رئیس جمهوری، این موضوع باید از طریق مسئولان بانک مزبور برای آنها ارسال شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایبنا، براساس بخشنامه ساماندهی بازار ارز و حمایت از تولید داخلی که اسحاق جهانگیری روز ۱۲ دی ماه سال جاری به تمامی دستگاه های اجرایی و بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ شد، بانک ها می توانند با توجه به وضعیت اعتباری متقاضی، حداقل ۱۰ درصد پیش ‌پرداخت گشایش اعتبارات اسنادی را براساس نرخ دلار ۳ هزار و ۶۰۰ تومانی به صورت علی‌ الحساب پرداخت کنند.

وی تصریح کرد که بانک ها زیر بار این بخشنامه نمی روند و پیش پرداخت ۱۰ درصدی به ریال برای گشایش اعتبارات اسنادی را نمی پذیرند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره بخشنامه بخشودگی جرایم تسهیلات بانکی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان گفت: این بخشنامه در حقیقت کمک به افرادی است که مدیریت مالی خوبی نداشته و نتوانسته اند به موقع بدهی های خود را به نظام بانکی نمی پذیرند.

پورقاضی تاکید کرد: در حالی که در تمام کشورهای دنیا از واحدهای موفق و منظم در پرداخت بدهی تسهیلات خود حمایت می کنند، در ایران خلاف این موضوع در جریان است.

وی ادامه داد: صدور و اجرای بخشنامه های این چنینی باعث می شود تا انگیزه افراد و شرکت های موفق و منظم برای پرداخت بدهی تسهیلات خود از بین برود در حالی که باید این شرکت ها و افراد به الگوی سایرین تبدیل شوند.

عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: نگاه حمایت از متخلف، نگاه غلطی است و باید اصلاح شود.


منبع:اقتصادآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا