اقتصاد کلان

شفاف سازی کاهش فساد اقتصادی را در پی خواهد داشت/ احتمال باز شدن پای حقوق های نجومی به سازمان حسابرسی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا پورابراهیمی در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی، گفت: شفافیت اطلاعات در حوزه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و اثرات آن در زمینه اقتصادی، اجتماعی نمایان خواهد شد.
وی ادامه داد: این شفاف سازی به کاهش فساد عمومی، فساد اقتصادی و افزایش اعتماد عمومی کمک بسزایی می‌کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع شفافیت از نظر اقدامات موثر در زمینه افشای اطلاعات در نظام اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و جنس نگاه دولتی باعث شده نگاه درستی به شفافیت نداشته باشیم و این راه‌کار موجب شد تا با این تفاسیر به سمتی برویم که این اقدامات به درست‌ترین نحو انجام شود.
پور ابراهیمی تصریح کرد: عدم وجود اطلاعات در نظام اقتصادی مهم ترین عامل نبود شفافیت بوده و از این پس الزام شده کلیه شرکت‌ها صورت‌های مالی خود را به هر نحوی در سازمان بورس افشا کنند تا از این طریق شفافیت صورت‌های مالی افزایش یابد.
وی تاکیدکرد: افشای اطلاعات حقیقی که باید کلیه اطلاعات شخصی، افشای اطلاعات حقوقی‌ها، استانداردها و نحوه تدوین از اهمیت بالایی برخوردار است.
پور ابراهیمی اظهار کرد: از سال آینده تمامی شرکت‌ها باید صورت‌های مالی خود را ارائه دهند و این موضوع را با جدیت تمام پیگیری خواهیم کرد تا با بازنگری صورت‌های مالی شفافیت‌های صورت‌های مالی میز افزایش یابد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: اشکالات مربوط به گزارش‌های مالی باید با جدیت مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم در جهت افشای اطلاعات صورت گیرد و سازمان بورس و حسابرسی نیز در این جهت اهتمام تمام را به خرج دهند.
وی خاطر نشان کرد: رتبه بندی موسسات از اهمیت بالایی برخوردار است تا سرمایه گذاری خارجی افزایش یابد، ادغام موسسات حسابرسی که در حال حاضر ١٢۶٣ سازمان حسابرسی در کشور وجود دارد که باید ادغام شود، افشای اطلاعات سازمان حسابرسی و حسابرسان خبره در خصوص حقوق‌های کلان، نظارت و بررسی صورت‌های مالی، استفاده از کارشناسان راستی آزمایی برای صحت اطلاعات، حمایت قانونی از حسابرسان از الزامات در تدوین قانون بوده است.
پورابراهیمی در حاشیه همایش استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی و نقش آن در شفافیت مالی در جمع خبرنگاران گفت: استنباط ما این است که در سازمان حسابرسی حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شود که بر این اساس درخواست شده تا اطلاعات حقوق مدیران را به مجلس ارائه کنند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال ۸۶ سازمان حسابرسی درخواست حذف ارائه اطلاعات مالی و حقوقی مدیران دستگاه‌های دولتی از گزارش‌های حسابرسی را داد که بر این اساس استنباط ما آن است که ممکن است برخی خود در این سازمان حقوق نجومی می‌گیرند.
وی تصریح کرد: از سازمان حسابرسی خواسته شده تا اطلاعات پرداختی حقوق مدیران خود را ارائه کند و چنانچه این اقدام را در مهلت زمان تعیین شده انجام ندهد، مجلس وارد تحقیق و تفحص از این سازمان خواهد شد.
پورابراهیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارسال نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تعیین تکلیف حق انتفاع معادن سنگ آهن نیز گفت: این نامه ارسال شده و منتظر دریافت پاسخ آن از وزیر صنعت هستیم.
گفتنی است، پورابراهیمی در این همایش اظهاراتی مبنی بر برخی شبهات در خصوص پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران سازمان حسابرسی را اعلام کرد.
انتهای پیام/


منبع:میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا