صنعت، معدن، تجارت

برداشتن سقف معاملات فولاد در بورس برای حذف رانت از زنجیره تولید

الیگودرز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برداشتن سقف معاملات فولاد در بورس برای حذف رانت در زنجیره تولید گفت: در آینده نزدیک شرایط تولید و توزیع این محصول مطلوب‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرصتی پیش آمد در ایام محرم امام حسین(ع) به لرستان بیاییم؛ برای دومین بار است به لرستان سفر می کنم، اظهار داشت: این ایام را به مردم شهید پرور لرستان به ویژه مردم الیگودرز تسلیت می گویم.

تمدید مدت معافیت مالیاتی منطقه محروم الیگودرز

وی با بیان اینکه الیگودرز غیر از بخش مرکزی در حوزه های پیرامونی دچار عقب ماندگی تاریخی است که باید در این عرصه قدم های جدی تر برداشته شود، تصریح کرد: تمدید مدت معافیت مالیاتی منطقه محروم حوالی الیگودرز که قبلا از صنعت برخوردار بوده یکی از کارهایی است که می تواند موجبات جذب سرمایه را فراهم کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با تمدید برخی نقاط خاص در استان امکان آمدن سرمایه گذار را فراهم کنیم.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه مشکل عام واحدهای صنعتی منطقه مربوط به تغییرات شرایط تامین ارز در کشور است، افزود: با تصمیمات جدیدی که کمیسیون سیاست گذاری ارزی دولت اتخاذ کرده به تدریج مشکلات تامین ارز واحدهای تولیدی از طریق شبکه «نیما» بیش از پیش رفع می شود و با سهولت بیشتری می توانند به منابع ارزی دسترسی پیدا کنند.

برداشتن سقف معاملات فولاد برای حذف رانت در زنجیره تولید

وی با اشاره به اینکه همه تلاش این است مواد اولیه مورد نیاز واحدها که در گمرکات معطل بود را فراهم کنیم، گفت: در داخل با برداشتن سقف معاملات بورس در فولاد شرایطی فراهم شده تا به صورت رقابتی واحدهای تولیدی فولاد از مواد اولیه فولاد برخوردار شوند و هیچ رانتی در خط تولید فولاد از ابتدا تا انتهای زنجیره وجود نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: محصولات مورد نیاز عامه مردم با قیمت گذاری تثبیتی مورد کنترل نهادهای نظارتی قرار خواهد گرفت و شرایط مطلوب تری را در حوزه تولید و توزیع محصولات فولادی به ویژه مقاطع ساختمانی در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

سرمایه در گردش مشکل عمومی واحدهای تولیدی است

شریعتمداری به بازدید خود از دو واحد صنعتی تولید میلگرد و محصولات پتروشیمی اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی استان کیفیت خوبی دارند، در کمبود و نیازمندی های حوزه پتروشیمی گلایه هایی داشتند؛  با برداشتن سقف معامله در حوزه فروش مواد پتروشیمی به ویژه مواد پلیمری در بورس شاهد روان تر شدن بازار و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای مختلف تولیدی پتروشیمی خواهیم بود.  

وی با بیان اینکه سرمایه در گردش مشکل عمومی واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: امیدواریم با افزایش حد در مصوبه شورای پول و اعتبار، این مشکل برای همه واحدهای تولیدی برطرف شود؛ موضوع در دستور رسیدگی شورای پول و اعتبار است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا