صنعت، معدن، تجارت

تولید فرش در ایران گران تمام می شود

یک فعال در حوزه هنر -صنعت فرش گفت: تولید فرش در ایران گران تمام می شود و از نظر قیمتی به هیچ وجه قابل رقابت با فرش های تولیدی نپال، هند، پاکستان و چین نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید مهدی مصطفوی در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از هنر- صنعت فرش دستباف ایران افزود: این کشورها از رقبای سرسخت فرش ایرانی در بازار های جهانی هستند.

وی همچنین اظهارداشت: اصالت نقشه فرش تولیدی نپال، هند، پاکستان و چین متعلق به ایران است.

همچنین بخوانید

این فعال در حوزه هنر -صنعت فرش گفت: کشورهای مزبور مشابه فرش ایران تولید و به بازار مصرف جهانی عرضه می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرش دستباف ایران نماد فرهنگ، ذوق و هنر ایرانی است، افزود: این هنر – صنعت در ایجاد اشتغال، پویایی تولید، رشد اقتصادی توسعه صادرات غیر نفتی، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

یک تاجر فرش ایران در کرواسی نیز در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد گفت: فرش یکی از تولیدات فاخر و با کیفیت ایران است.

حمید حاجب افزود: فرش ایرانی در بازارهای جهانی بیشتر به عنوان یک کالای فرهنگی و هنری تا اقتصادی جلوه گری می کند.

وی اظهارداشت: متاسفانه طی سال های اخیر فرش های ایرانی به دلیل کمرنگ شدن تبلیغات کمتر در دنیا فروخته می شود.

این تاجر فرش ایران در کرواسی گفت: یکی از پیشنهادات جدی برای تبلیغ مجانی فرش ایرانی در دنیا استفاده از ظرفیت سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف است.

وی افزود: رایزن های اقتصادی کشور در سفارتخانه ها می توانند با کمک ایرانی های ساکن در ممالک مختلف جهان ضمن استفاده از موزه ها، تالارها و همینطور برگزاری نمایشگاه های رایگان در جهت معرفی این کالای فاخر ایرانی به تمامی مردم به خصوص نسل جوان تلاش کنند.

برنامه «راه ابریشم» کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۶.۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا