امور زیربناییراه و ساختمان

در ایران فقر نداریم بلکه فقر را می‌سازیم/ ۸۵ درصد شهرداری‌ها توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه هیچ مدیر دولتی به اندازه مردم درک درستی از توسعه ندارد گفت: در ایران فقر نداریم بلکه خودمان فقر را می‌سازیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، مجید روستا در مراسم دوره آموزشی «بازآفرینی شهری پایدار در راستای ارتقای قابلیت زیست‌پذیری شهرها» با بیان اینکه مسائل شهری ایران در عین پیچیدگی نیاز به ساده‌سازی دارند اظهار داشت: هر بار که واژه جدیدی تعریف می‌شود در حد تغییر واژه باقی می‌ماند و به اجرا نمی‌رسد.

وی افزود: دربخش برنامه‌ریزی شهری با دو مشکل در مقیاس کلان و مقیاس برنامه‌ریزی شهری مواجه هستیم و تا زمانی که مشکلات در این مقیاس حل نشود سایه مشکلات هم حل نخواهند شد.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به پدیده‌های نوظهور در جابجایی جمعیت‌ها گفت: پدیده‌های نوظهوری مانند ریزگردها باعث جابجایی جمعیت شهری در چند سال اخیر شده‌اند و این موضوع در حال شیوع است.

روستا با تاکید بر اینکه از هفت سال گذشته توانسته بودیم مشکل حاشیه‌نشینی ناشی از مهاجرت روستایی را حل کنیم گفت: متاسفانه در یکی دو سال اخیر به دلیل خشکسالی دوباره شاهد مهاجرت روستایی به شهری هستیم.

وی با بیان اینکه در ایران فقر نداریم بلکه فقر را می‌سازیم گفت: نگاه توسعه‌ای ما به موضوع بازآفرینی شهری غلط است و هیچ مدیر دولتی به اندازه خود مردم درک درستی از توسعه ندارند و باید مشارکت مردم در بودجه‌ نویسی توسعه بازتعریف شود.

وی افزود: الزاماً همه چیز در ایران با پول حل نمی‌شود و اگر نگاه ما به برنامه‌ریزی تغییر کند می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم. بازآفرینی شهری فقط پول نیست حتی یک فرد یک ساختمان قدیمی و یک دستگاه مستعمل می‌تواند مفهوم بازآفرینی شهری را داشته باشد.

روستا با بیان اینکه ۸۵ درصد شهرداری‌های کشور در پرداخت حقوق کارکنان خود مشکل دارند ادامه داد: مدیریت شهری به شدت ضعف بنیه مالی دارند و نمی‌توانند از پس هزینه‌های خود برآیند.

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به تصورات غلطی که نسبت به بازآفرینی شهری وجود دارد گفت: مجلس از ما می‌خواهد سالی ۲۷۰ محله را بازسازی کنیم که این نگاه غلط به بازآفرینی شهری است و باید بتوانیم در کنار ارتقاء کمیت‌ها، کیفیت‌ زندگی مردم در بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا