اقتصاد کلان

پرداخت وام مرمت واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان

آن‌طور که معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داده تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان در تهران و برای سایر شهرها با رقم‌های دیگر به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد آئینی ـ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی در جلسه ۱۶ خرداد سال جاری این موضوع در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

همچنین بخوانید

وی افزود: برای نخستین‌بار سرفصل جدیدی در سیستم بانکی کشور برای پرداخت تسهیلات در بافت تاریخی ایجاد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بر اساس این مصوبه که ۲۴ خرداد ماه سال جاری به تمامی بانک های کشور ابلاغ شد تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های ۳۶۰، ۳۲۰، ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر ۵ ساله تعیین شده است.

وی ادامه داد: متقاضیان مرمت و مقاوم‌سازی بافت‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت با سقف‌های ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای تهران، سایر کلانشهرها و سایر شهرها به شکل قرض‌الحسنه و بازپرداخت ۵ ساله استفاده کنند.

آیینی فرصت‌های ایجاد شده را گام‌های دولت برای تشویق مردم به نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و همچنین سکونتگاه‌هایی پیرامون بافت‌های تاریخی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با این اقدامات نوسازی بافت ها در سراسر کشور سرعت بگیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا