صنعت، معدن، تجارتصوتكشاورزی و دامپروری

استفاده از ذرت دامی در تهیه پفک شایعه بود

دبیر کانون انجمن های صنایع غذایی کشور گفت: استفاده از ذرت دامی در تهیه پفک بوسیله کارخانجات داخلی تنها شایعه ای بیش نبود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  کاوه زرگران در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: طی سه ماه گذشته حساسیت های زیادی مبنی بر تولید پفک از ذرت دامی در کشور وجود داشت.

وی همچنین اظهارداشت: سازمان های مربوطه مانند استاندارد و غذا و دارو وزارت بهداشت با توجه به حساسیت موضوع نسبت به نمونه برداری واحدهای مختلف اقدام و به برخی واحدهانیز به دلیل احتمال وجود مشکل از نظر ماده اولیه توقف تولید دادند.

همچنین بخوانید

دبیر کانون انجمن های صنایع غذایی کشور گفت: نمونه های برداشت شده از کارخانجات تولید پفک به آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ارسال و در نهایت این آزمایشگاه در شانزدهم دی ماه سال جاری طی گزارشی اعلام کرد که با توجه به نتایج آزمون های شیمیایی، میکروبی و همینطور سم شناسی صورت گرفته نمونه های ارسالی با قوانین و مقررات مطابقت دارد.

وی در ادامه افزود: شایعاتی که در رسانه ها مبنی بر استفاده از ذرت دامی در تهیه پفک مطرح شده بود به هیچ وجه صحت نداشت و فعالیت واحدهای متوقف نیز دوباره از سرگرفته شد.

زرگران تصریح کرد: دلیل توقف تولید برخی از کارخانجات پفک این بود که مدراکی وجود نداشت تا معلوم شود ذرت موجود در انبارهای این واحدها به چه شکل و از کجا تامین شده است.

وی گفت: بطورکلی در همه کشور ها پس از برداشت محصولات کشاورزی از سطح مزرعه ضمن کدگذاری و تعریف کد رهگیری این محصولات به بازار مصرف ارسال می شوند.

دبیر کانون انجمن های صنایع غذایی کشور افزود: ماده اولیه بر اساس کد رهگیری اختصاصی خود مورد نمونه برداری و همینطور در آزمایشگاه های مختلف تحت آزمایش قرار می گیرد بنابراین اگر مغایرتی از نظر اجازه مصرف برای دام یا انسان داشته باشند از طریق همان کد رهگیری قابلیت رصد و پیگیری وجود دارد.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد یادآورشد: متاسفانه چنین سیستمی در ایران وجود ندارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا