ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تشریح نقش دانشگاه‌ها و صنعت در توسعه فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات

اولین همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن» با هدف ارائه دستاوردهای علمی دانشجویان و متخصصان فضایی کشور، هشتم تا دهم بهمن ماه جاری در دانشگاه علم وصنعت ایران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اولین همایش ملی «فناوری فضایی و کاربردهای آن»، به منظور ارائه دستاوردهای علمی دانشجویان و متخصصان فضایی کشور، با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

سیاست‌گذاری و راهبرد، علوم و فناوری فضایی، کاربردها و خدمات فضایی، حسگرهای فضایی، اقتصاد فضا و حقوق فضا، محورهای اصلی این همایش ملی اعلام شده است.

همچنین بخوانید

در اولین روز از همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن، برگزاری ۸ کارگاه برنامه‌ریزی شده است که «بررسی چالش‌های طراحی ماهواره»، «رادارهای روزنه مصنوعی»، «توسعه کسب و کارهای فناوری فضایی» و «کاربرد سنجش از دور در کشاورزی دقیق»، از جمله آنهاست.

در این همایش علاوه بر سخنرانی کلیدی، پنل گفت‌وگو در مورد طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره نیز برنامه‌ریزی شده است. در این پنل، با حضور مدیران ابعاد مختلف پروژه‌های طراحی و ساخت ماهواره در دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ارائه تجربیات، نقطه نظرات و بررسی مسائل طراحی تا ساخت و پرتاب ماهواره از نقطه صفر تا پرتاب موفقیت‌آمیز و قرار گرفتن در مدار، از دیگر برنامه‌های این همایش ملی است.

همچنین تشریح نقش دانشگاه‌ها در پیشرفت فضایی کشور و نقش صنعت در توسعه فناوری فضایی از موضوعاتی است که در این نشست علمی و عملی می‌تواند نقشه راه یا رهنمودهای لازم را برای پژوهشگران و استادان این حوزه بیان کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت http://space2019.iust.ac.ir مراجعه کنند.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا