امور زیربناییراه و ساختمان

ارائه تسهیلات کم‌بهره بنیاد مسکن برای بازسازی خانه‌های سیل‌زدگان

محمد اسلامی در شورای مدیریت بحران استان مازندران گفت: بیش از ۶۴۰۰ واحد مسکونی در استان مازندران خسارت دیده است که ۵۷۰۰ واحد از این تعداد قابل تعمیر است و از طریق پرداخت تسهیلات کم‌بهره بنیاد مسکن خسارت‌ها جبران می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای اقتصاد، کشاورزی، نیرو و مسئولان استانی در ساری افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز و رانشی در مازندران شناسایی شدند که مستعد ایجاد مشکل برای مردم است.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی سیلاب اخیر بارندگی شدید و تعرض به حریم رودخانه‌ها بود، افزود: باید در نخستین قدم از هرگونه تعرضی در حریم رودخانه‌های مازندران جلوگیری شود. در سیل اخیر به علت تعرض به رودخانه‌های اصلی، مسیر برخی از رودخانه ها به صورت کامل تغییر کرد.

اسلامی همچنین به خسارت بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ واحد از این تعداد قابل تعمیر است که از طریق پرداخت تسهیلات کم‌بهره از طریق بنیاد مسکن درصدد جبران خسارت هستیم.

وی همچنین به ساخت دیواره‌های ایمنی برای رودخانه ها و محورهای اصلی و فرعی استان اشاره کرد و گفت: این برنامه نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا