صنعت، معدن، تجارت

برنامه‌های رونق تولید در مناطق سیل زده با جدیّت دنبال می‌شود

گرگان- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که رونق تولید می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کند، گفت: برنامه‌های رونق تولید با جدیّت در مناطق سیل زده گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از محل اسکان سیل زدگان گلستان در نمایشگاه بین المللی گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی خسارت دیده از سیل گلستان مورد حمایت دولت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در جلسات قبلی هیئت دولت برای جبران خسارت واحدهای صنفی خسارت دیده از سیل تصمیم گیری شده است، افزود: در جلسه بعدی هیئت دولت در مورد واحدهای تولیدی و صنعتی و چگونگی حمایت از آنها تصمیم گیری می شود.

وزیر صمت با بیان اینکه واحدهای تولیدی و صنعتی گلستان بر اثر سیل در دو بخش آسیب دیده اند، ادامه داد: یکی از آسیب دیدگی ها مربوط به زیرساخت هاست و در بخش دیگر سیل به مواد اولیه، تولیدات و دستگاه های واحدهای تولیدی و صنعتی در گلستان خسارت وارد کرده است.

وی با این توضیح که دولت بر حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده از سیل گلستان مصمم است، اضافه کرد: امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب سال رونق تولید نامگذاری شده است و ماهم معتقدیم تولید می تواند همه مشکلات را حل کند.

رحمانی متذکر شد: باید بپذیریم اگر می خواهیم مشکلات حل شود کلید این مشکل را باید در تقویت تولید جستجو کنیم؛ اگر به فکر حل تنظیم بازار و حل مشکل اشتغال هستیم باید رونق و تقویت تولید را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه بر اثر سیل در گلستان فقط سه هزار نفر از شاغلین شهرک صنعتی آق قلا بیکار شده اند، بیان کرد: درآمد، معیشت و توسعه مناطق سیل زده گلستان هم تحت تاثیر تولید است از اینرو برمامه های رونق تولید در مناطق سیل زده گلستان با جدیت بیشتری دنبال و اجرا می شود.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: هم اکنون کمک در مناطق سیل زده گلستان در حال انجام است اما در کمک رسانی ها هماهنگی لازم مشاهده نمی شود و برای اثر بخشی بهتر نیاز داریم هماهنگی ها در این حوزه بیشتر شود تا نیاز مردم خسارت دیده از سیل برطرف شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا