صنعت، معدن، تجارت

حجم مبادلات تجاری دانمارک و ایران طی سال های اخیر ۲برابر شده است

اراک- سفیر دانمارک در ایران گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور دانمارک و ایران طی سال های اخیر افزایش یافته و در دو سال گذشته، دو برابر شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، دنی عنان که روز یکشنبه طی سفری دو روزه در استان مرکزی و شهر اراک حضور یافته، در دیدار با ظفر افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی، اظهار داشت: هدف از این سفر آن است که فرصت های همکاری اقتصادی بین کشور دانمارک و استان مرکزی در زمینه های مختلف بررسی و ارزیابی شود.

سفیر دانمارک در ایران افزود: قصد داریم در رابطه با ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان مرکزی بررسی و تحقیق کنیم تا زمینه هایی که برای همکاری و مبادلات تجاری و بازرگانی مناسب هستند را بیابیم.

همچنین بخوانید

عنان با اشاره به وضعیت کنونی مبادلات تجاری دو کشور دانمارک و ایران، خاطرنشان ساخت: طی سال های اخیر مبادلات تجاری دو کشور افزایش داشته و در دو سال گذشته، حجم این مبادلات نسبت به قبل حدودا دو برابر شده است.

سفیر دانمارک در ایران تصریح کرد: بیشترین محصولاتی که طی سال های اخیر از کشور دانمارک به ایران صادر شده تولیدات دارویی و تجهیزات پزشکی بوده است.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی هایی که انجام داده ایم، در زمینه های دیگر از جمله مواد اولیه صنایع غذایی و ماشین آلات صنعتی نیز ظرفیت صادرات به کشور ایران وجود دارد.

عنان اضافه کرد: به دعوت استانداری و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی در این استان حضور یافتم در حالی که اولین بار در سال ۲۰۰۲ به عنوان توریست به کشور ایران سفر کردم و هم اکنون نیز یک سال و نیم است که سفیر دانمارک در ایران هستم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا