امور زیربناییراه و ساختمان

مهلت پرداخت عوارض آزادراهی تمدید شد

معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های شرکت ساخت تاکید کر: مهلت پرداخت عوارض الکترونیکی آزاد راه‌ها تا ۱۰ اردیبهشت ۹۸ تمدید شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسین میرشفیع با اعلام این خبر گفت: رانندگان خودروهایی که از ۲۸ اسفند سال گذشته از چهار آزاد راه پر تردد شامل تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین و قزوین – زنجان تردد داشته اند تا پایان امروز ۲۴ فروردین مهلت داشتند برای پرهیز از جریمه ۳۰ هزار تومانی، عوارض خود را از طریق سامانه‌های مختلف پرداخت کنند که این مهلت با توجه به جدید بودن موضوع و لزوم اطلاع رسانی بیشتر، تا ۱۰ اردیبهشت تمدید شد.

وی افزود: رانندگان این خودروها می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی آنی رو به نشانی www.aaniro.com و اپلیکیشن هایمالی از میزان بدهی خود مطلع شده و مبلغ عوارض را پرداخت کنند.

معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: رانندگان می‌توانند مبلغ عوارض خود را از روش‌های فوق، دستگاه‌های خودپرداز و به زودی از طریق کدهای دستوری ستاره – مربع موسوم به USSD پرداخت کنند.

میرشفیع اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی برای رانندگانی که عوارض آزادراهی نپرداخته باشند پیامک اخطار حاوی لینک پرداخت ارسال می‌کند که بخشی از این پیامک‌ها تاکنون ارسال شده و برای بقیه خودروها نیز به مرور ارسال می‌شود.

وی به همه رانندگان توصیه کرد: منتظر دریافت پیامک پلیس نباشند و بدهی خود را استعلام کنند چراکه ممکن است به هر دلیلی پیامک پلیس به دست آنها نرسد و مشمول جریمه شوند.

این مقام مسئول در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: در صورت وجود هر گونه تردید یا اعتراض، رانندگان می‌توانند با شماره تلفن ۶۳۴۶۸۵۳۱ -۰۲۱ تماس گرفته یا پیامکی به شماره سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ ارسال کنند تا اپراتورهای آنی رو اقدام به رفع مغایرت و رسیدگی به اعتراض رانندگان کنند.

میرشفیع افزود: تا پایان تیر ماه بقیه آزادراه‌ها هم به این سامانه تجهیز می‌شوند و تمام عوارضی‌های فیزیکی جمع‌‌‌آوری خواهد شد.

وی اضافه کرد: تگ‌‌‌های بانک مسکن هم همچنان معتبر است و کسانی که این تگ‌‌ها را تهیه کرده بودند همچنان می‌توانند از آن استفاده کنند اما دیگر نیازی به خرید تگ جدید و هزینه کردن برای آن نیست چراکه روش‌های پرداخت متنوع و متکثر است.

به گفته معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور، همچنین در آینده نپرداختن عوارض آزادراهی از شمول جریمه ۳۰ هزار تومانی که هم‌‌اکنون اعمال می‌شود خارج خواهد شد و فقط مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد به مبلغ عوارض اضافه می‌شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

یک دیدگاه

  1. مگه مردم مسخره شما هستن که وقت بزارن برای پیگیری شکایت و تماس.کلا چرا باید مشکل داشته باشه و گرفتاری ایجاد کنه ؟ چون یک عده دوست دارن پولدار بشن ؟ از جیب مردم ؟

دکمه بازگشت به بالا