ارتباطات و فناوري اطلاعات

اپل آیفون‌های جدید سازگار با فناوری ۵G خود را سال ۲۰۲۰ ارائه می‌دهد

شرکت اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارائه سه گوشی آیفون در سال ۲۰۲۰ است که به گفته خبرگزاری‌ها، دو مورد از این سه آیفون سازگار با فناوری ۵G خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، پشتیبانی از فناوری ۵G با کمک مودم‌های کوالکوم انجام می‌شود که اتفاقا این شرکت به تازگی دعوای حقوقی خود با اپل را به نوعی حل و فصل کرده است.

گزارش‌هایی هم منتشر شده مبنی بر اینکه اپل روی تولید تراشه‌های ۵G خود کار می‌کند که احتمالا تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ آماده خواهد شد.

همچنین بخوانید

اطلاعاتی که در مورد این آیفون‌های جدید در دست است این است که اسکرین‌های ۶/۷، ۶/۱ و ۵/۴ اینچی و اسکرین‌های OLED خواهند داشت که نسبت به صفحه نمایش‌های قبلی که حالت LCD داشتند، رنگ بیشتری دارند. دو مدل گوشی قبلی آیفون، یعنی ایکس اس و ایکس اس مکس هم از فناوری OLED برخوردار بودند.

گوشی مدل ۶/۱ اینچی با فناوری ۵G سازگار نخواهد بود. این آیفون‌های جدید از فناوری مودم ۵G کوالکوم استفاده می‌کنند و خبرها حاکی از آن است که گویا براساس توافقاتی که انجام شده، کوالکوم بخشی از کد منبع تراشه باند پایه ۵G را در اختیار اپل قرار می‌دهد تا این شرکت بتواند ۵G خودش را توسعه و گسترش دهد.

آیفون‌های جدید اپل که قرار است سپتامبر امسال رونمایی شوند از فناوری ۵G پشتیبانی نمی‌کنند، برخلاف گوشی‌های سامسونگ مانند گلکسی اس۱۰ که قابلیت سازگاری با ۵G را دارد.

این فناوری جدید ۵G سرعت داده‌ها را افزایش می‌دهد و صرفا قابل استفاده از تلفن‌ها نیست و به همین خاطر است که کاربردهای این فناوری بسیار وسیع و گسترده است. از این فناوری می‌توان در دوربین‌ها، ماشین‌های خودران و تمام دستگاه اینترنت اشیا در شهرها و خانه‌ها استفاده کرد. گفته می‌شود که دلیل ممنوعیت فناوری هواوی توسط ایالات متحده آمریکا هم نگرانی بابت استفاده از فناوری ۵G در راستای کارهای جاسوسی بوده است.

به نظر می‌رسد که پس از تحریم‌های آمریکا روی هواوی، استراتژی ۵G اپل، حالت تهاجمی‌تر بیشتری در بازار پیدا کنند. تخمین زده شده است که آیفون‌های ۵G، حدود ۶۰ درصد کل آیفون‌های جدید ۲H20 را تشکیل می‌دهد.

 

 

منبع
PYMNTS

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا