انرژی

کلنگ نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان بر زمین زده شد

کلنگ نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان در سفر امروز قائم مقام وزیر نیرو به استان سیستان و بلوچستان بر زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در این مراسم اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان با سرمایه گذاری مشترک داخلی و خارجی در مدت سه سال و با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۷۰ میلیون دلار احداث خواهد شد.

محسن طرزطلب اظهار امیدواری کرد: سرمایه گذار با تلاش و پیگیری‌های لازم، عملیات اجرایی این نیروگاه را هرچه زودتر آغاز نماید.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباه لزوم ایجاد اشتغال در کشور، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال یک هزار نفر در منطقه درزمان ساخت این نیروگاه فراهم گردد.

طرزطلب همچنین از اتمام استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ایرانشهر خبرداد و گفت: در حال حاضر هر سه واحد نیروگاه با سوخت گاز کار می‌کند و واحد چهارم نیز بعد از انجام مراحل تعمیرات به شبکه خواهد پیوست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نیاز سالانه به ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید در طول برنامه ششم تصریح کرد: سرمایه گذاری مورد نیاز جهت احداث این میزان نیروگاه، بیش از ۸ میلیارد دلار در سال است و امیدواریم مانند سال پیش شاهد آغاز عملیات اجرایی نیروگاه‌های جدید در کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی ضمن اظهار از راندمان پاببن نیروگاه‌های واقع در منطقه سیستان و بلوچستان؛ اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت بازنشستگی نیروگاه‌های قدیمی و ایجاد نیروگاه‌های جدید صورت گرفته تا مشکلات موجود تا چند سال آینده برطرف شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا