خودروصنعت، معدن، تجارت

بررسی وضعیت بازار خودرو و خروج از رکود

 

در حالی خودروسازان اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کرده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که بازار بی‌تفاوت از کنار این موضوع گذشته است.

 

برخی از خودروسازان در روزهای گذشته اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کردند، این در شرایطی است که بازار خودرو در رکود به سر می‌برد؛ به خصوص این‌که دو موضوع انتخابات و ماه‌رمضان در بهار امسال، رکود در بازار خودرو را تشدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرآنلاین، با این حال، به نظر می‌رسید خبرهای منتشر شده در خصوص افزایش قیمت خودرو، روی بازار اثرگذار باشد، اما رکود در بازار به حدی جا خوش کرده است که این موضوع هم نتوانست خریداران را به بازار خودرو بکشاند.

فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند چند سالی است که نمایشگاه‌داران با رکود دست و پنجه نرم می‌کنند و امید به آینده دارند، اما تاکنون بازار از شرایط رکودی خارج نشده و نقطه امیدی به دست نیامده است.

در چنین شرایطی، گزارش‌ها از بازار خودروهای صفر حاکی از آن است که پراید ۱۳۱SE با قیمت ۲۰ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان، پراید ۱۱۱SE با قیمت ۲۱ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان و پراید ۱۳۲SE با قیمت ۲۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومام به فروش می‌رود.

همچنین پژوپارس LX در بازار ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو۲۰۷ دنده‌ای ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژوپارس دوگانه‌سوز ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پژو۲۰۶ تیپ دو ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو۴۰۵ SLX 32 میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پژو۴۰۵ GLX 29 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. پژو V8 SD نیز با قیمت ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

از سوی دیگر، تیبا صندوق‌دار ۲۴ میلیون و ۸۵۶ هزار تومان و تیبا هاچ‌بک ۲۷ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان قیمت دارد. دنا نیز با قیمت ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رود.

 

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا