ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

جهش مطلوب سطح دسترسی مردم به اینترنت در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال ۹۶ حدود ۳۷۰ هزار نفر در خراسان جنوبی به اینترنت دسترسی داشتند که این جمعیت در سال جاری به ۶۷۹ هزار نفر رسیده که سطح قابل قبولی است.

محمدجواد آذری جهرمی، امروز دوشنبه ۱۴ بهمن، در نشست شورای مدیران واحدهای تابعه وزارت ارتباطات در استان و فعالان این حوزه با اشاره به سفر دو سال گذشته به خراسان جنوبی، اظهار کرد: در دو سال گذشته شرایط و خدماتی که به مردم ارائه می‌شد، متناسب با نیازهای مردم نبود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای یک سال آینده، افزود: در دو سال گذشته، جایگاه این استان در رده‌بندی دسترسی به خدمات فناوری رتبه ۳۱ بود، اما اکنون وضعیت بسیار رشد پیدا کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون این استان از نظر این شاخص‌ها، با هفت پله صعود در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد، تصریح کرد: بخشی از شاخص‌ها به استفاده از رایانه در منازل و سطح سواد برمی‌گردد که بسیاری از خانواده‌ها توان خرید رایانه ندارند و این امر باعث کاهش شاخص‌ها می‌شود.

آذری جهرمی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت نیروی جوان در این استان، افزود: کسب و کارهایی نوپا در خراسان جنوبی در این حوزه شکل گرفته که در سطح جهانی قابل عرضه است.

وی با بیان اینکه در سفر گذشته به مردم قول دادیم که کیفیت ارتباطات را بهبود ببخشیم، ادامه داد: اکنون سطح دسترسی مردم به اینترنت در این استان به سطح قابل قبولی رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ۴۲ درصد از جمعیت این استان روستایی است، اظهار کرد: برای اینکه کیفیت ارتباطات و خدمات را ارتقاء دهیم، در روستاها سرمایه‌گذاری کردیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه در دو سال گذشته ۱۵۰ روستا به اینترنت متصل بود که اکنون این آمار سه برابر شده است، اظهار کرد: برای اتصال روستاها و ارتقاء ظرفیت زیرساختی باتوجه به پراکندگی، بهره‌گیری از فیبر نوری لازم بود که اعتبارات خوبی در این حوزه اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در این استان از ظرفیت پنج درصدی فیبر نوری استفاده شده، افزود: این استان از نظر زیرساخت‌ها جهش قابل توجهی داشته و این حداقل کاری بود که برای مردم انجام دادیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز ۴۶۹ پروژه مخابراتی خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: با بهینه‌سازی شبکه‌مخابراتی شهر خوسف سوئیچ‌های قدیمی جمع‌آوری و کافوهای نوری که تحت شبکه فیبرنوری عمل می‌کنند، جایگزین شدند.

آذری جهرمی با اشاره به پیگیری‌های مطلوب استاندار خراسان جنوبی، یادآور شد: حدود ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه توسط دولت و بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی طی این دو سال انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با افتتاح پروژه‌های مخابراتی در شهرستان خوسف، مرکز مخابراتی قدیم به طور کامل خاموش شده و تکنولوژی جدید در دسترس قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا