بانک و بیمهطلا و ارز

تثبیت قیمت ارز در بازار از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی

یکی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی، تثبیت قیمت ارز در بازار است.

 

مجید مطلب زاده کارشناس اقتصادی در گفتگو باسایت خبری آرمان اقتصادی با شاره به مطلب فوق افزود: دولت و مردم در شرایط کنونی اقتصاد ایران، بزرگترین رسالت را دارند و نیاز به هوشمندی و دقت خاصی از ناحیه دولت مقتدر احساس می‌شود. ازجمله سیاست‌های مناسب از ناحیه دولت بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اشتغال تولید محور،  تثبیت نرخ ارز است.

نوسانات موجود در بازار ارز، زمینه نابسامانی در امرتولید، عرضه و مصرف کالا را فراهم می سازد و در یک جمله بازار را دچار اختلال می‌کند.

از این‌رو دولت، به عنوان اصلی ترین مقام تصمیم گیری در سیاستهای مالی و ارزی کشور، می‌تواند بخش قابل توجهی از نوسانات موجود در بازار ارز را با تدابیر پیشگیرانه و اتخاذ سیاستهای مناسب به حداقل رسانده توزیع مناسب و به‌اندازه ارز به بازار، توجه به صنایع و مایحتاج عمومی مردم، دراولویت قرارگرفتن اخذ ارز مورد نیاز، تعیین نرخ مرجع مناسب باتوجه به شرایط بازار و… می‌تواند بخشی از تدابیر دوراندیشانه دولت درکنترل قیمت و بازار ارز محسوب شود.

ازاین رو لازم است، بخش های تاثیرگذار بر بازار، با اعتماد به نظرات کارشناسان دلسوز اقتصادی، زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بروز دهد

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا