بین الملل

واکسن کرونا و لغو محدودیت‌های سفر تقاضا برای نفت را افزایش داد

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد توزیع سراسری واکسن کرونا و برداشته شدن محدودیت‌های سفر تقاضا برای نفت را افزایش داده و زمینه را برای افزایش تولید اوپک پلاس آماده می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد ادامه محدودیت‌های کرونایی باعث شده عرضه جهانی نفت هنوز هم بیشتر از سطح تقاضا باشد، ولی توزیع سراسری واکسن کرونا تقاضا را افزایش می‌دهد و به زودی تولیدکنندگان می‌توانند نفت بیشتری عرضه کنند.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 این آژانس اعلام کرد:«با پیش بینی افزایش شدید تقاضا و رشد متوسط عرضه نفت تولیدکنندگان غیر اوپک، کاهش شدید ذخایر نفتی طی نیمه دوم سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌شود که زمینه را برای تولید بیشتر اوپک پلاس آماده می‌کند».

 این آژانس مستقر در پاریس پیش‌بینی خود از رشد تقاضای نفت در ۲۰۲۱ را ثابت نگه داشته و اعلام کرده روند کاهش تقاضا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ و فصل پایانی ۲۰۲۰ به زودی متوقف شده و تقاضا افزایش می یابد.

«پیش بینی رشد اقتصادی و تقاضای نفت تا حد زیادی وابسته به پیشرفت توزیع واکسن کرونا و برداشته شدن محدودیت‌های سفر در اقتصادهای بزرگ دنیا است».

قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس که تا ماه مارس عرضه نفت را در همین سطح پایین نگه می‌دارد، ذخایر نفت خام را پایین می آورد. طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، ذخایر نفتی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای پنجمین ماه پیاپی در دسامبر کاهش یافته است.

 تعادل دوباره بازارباعث می شود تولیدکنندگان غیرعضو اوپک پلاس مثل آمریکا و کانادا به تدریج عرضه خود را افزایش دهند. ولی افزایش تولید این کشورها مانع افزایش احتمالی تولید اوپک پلاس  در نیمه دوم سال جاری میلادی نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۶

 

 

 

 

 

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا