اقتصاد کلان

سفر ۳۶۰ هزار ایرانی ساکن خارج به ایران/رتبه دهم آلمانی‌ها در ورود گردشگر به کشور

حسن گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در خصوص آمار مسافران ورودی به کشور طی مدت سه ماهه اول سال جاری گفت: در طی مدت مذکور در حدود یک میلیون و ۱۰۴ هزار نفر مسافر از کشورهای عراق، آذربایجان ، افغانستان، ترکیه ، پاکستان، ترکمنستان، هندوستان، چین و آلمان وارد کشور شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگران آلمانی در رتبه دهم مسافران ورودی به کشور به حساب می آیند تصریح کرد: پیش بینی می شود این ترتیب تا پایان سال حفظ شود و شاهد جا به جایی آنچنانی در میان رتبه کشورها نباشیم.

همچنین بخوانید

گرامی در خصوص آمار مسافران ورودی به کشور گفت: از کشور عراق ۲۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر، از کشور آذربایجان، ۲۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر، از کشور افغانستان، ۱۵۶ هزار و ۲۰۰نفر و از کشور ترکیه ۱۳۳ هزار و ۳۹۲ نفر به عنوان گردشگر وارد کشورایران شده‌اند.

معاون اداره کل برنامه ریزی‌وگردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ادامه به ایرانی‌های مقیم کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: ورود ایرانی‌های ساکن کشورهای دیگر به ایران طی سه ماه نخست سال در حدود ۳۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر بوده که این آمار در رتبه ششم قرار دارد.

گرامی بیان داشت: اگر صنعت گردشگری ما به سمت جذب ایرانی‌های ساکن کشورهای دیگر نرود و باموانع مختلف از ورود این افراده به کشور جلوگیری به عمل آید از آن طریق شاهد خروج و مسافرت‌های خانواده‌های این افراد به سایر کشورها هستیم که این به مراتب باعث افزایش خروج مسافر ازایران می‌شود.

معاون اداره کل برنامه ریزی وگردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری درادامه به آمار خروجی مسافرها طی سه ماه نخست سال اشاره و بیان کرد: دراین مدت درحدود ۱ میلیون و ۹۸۰ هزار نفر مسافر ایرانی در فصل گردشگری از ایران خارج شده که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه همچنان شاهد عدم توازن در میان مسافران ورودی و خروجی به کشور هستیم، عنوان کرد: این عدم توازن بیانگر دوشاخصه مهم است اول آنکه نشانگر بهبود وضعیت معیشت خانوار به حساب می آید و نشانه دوم ضعف صنعت گردشگری داخلی برای جذب مسافران به داخل کشوراست.

گرامی در پایان خاطر نشان کرد: باید به این نکته نیز توجه داشت که سهم قابل توجهی از گردشگران خروجی از کشور برای سفرهای زیارتی عازم کشورهای دیگر می شوند.

انتهای پیام/

منبع:میزبان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا