بورسبورس اوراق

شاخص بورس به نیمه ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد سید


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۰هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۴۷۷میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷هزار و ۷۰۸میلیارد تومان در بیش از ۹۳۲هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۰هزار و ۵۹۵واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۵۳هزار و ۷۹۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، بانک پاسارگاد و پتروشیمی فناوران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۱۶۰واحد، کل (هم‌وزن) ۵۴۲۱واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۴۲۵واحد، آزاد شناور ۲۵۲۸۱واحد و شاخص‌های بازرا اول و دوم به ترتیب ۱۷۲۱۹ و ۳۴۸۴۹ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۷۰۵میلیون ورقه به‌ارزش ۸هزار و ۷۵۰میلیارد تومان در ۴۷۱هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۴۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۷۸۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های بیمه کوثر، توزیع دارو پخش و پخش البرز بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا