امور زیربناییراه و ساختمان

پیشرفت ٣٠ درصدی سومین کشتی افراماکس ونزوئلایی/ توافقات اولیه برای ساخت کشتی رو-رو دریای خزر

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) تاکید کرد: توافقات اولیه برای ساخت کشتی‌ رو – رو دریای خزر انجام شده که در روزهای آینده قرارداد آن به امضا می‌رسد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دریا۱یی و دریانوردی امروز با حضور جمعی از مقامات مسئول افتتاح شد.

علی زارعی، مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در مراسم افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه در میادین رشادت، ابوذر ، سلمان و پارس جنوبی فعال هستیم، گفت: در حوزه‌های تولید داخل سازه‌های دریایی و نصب این سازه‌ها عملکرد موفق داشتیم و ١٠ سکوی گازی در فازهای ١٣، ٢٢، ٢٣،٢۴،١٧ و ١٨ توسط صدرا ساخته و راه‌اندازی شده‌است. 

وی با اشاره به ساخت شناورها تجاری، صیادی، کانتینری و فله‌بر اظهار داشت: بارج‌های حمل سازه‌های دریایی با ظرفیت ١٠ تا ٢٠ هزار تن ساخته شده است. 

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) درباره تحویل شناورهای فراماکس به ونزوئلا اظهار داشت: قرارداد ساخت چهار فروند کشتی فراماکس به ونزوئلا در سال ٨۶ منعقد شد و یا تامین منابع ساخت در سال ٨٨ آغاز شد و اولین فروند کشتی از این قرارداد سال ٩۶ تحویل شد. 

به گفته زارعی، دومین کشتی را هم دو روز گذشته همزمان با سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به تهران تحویل دادیم که توانایی حمل ١٣٠ هزار تن نفت و میعانات گازی را دارد. دو فروند کشتی از این قراردادها باقی مانده‌ است. 

وی ادامه داد: سومین کشتی از لحاظ مهندسی خرید و ساخت EPC پیشرفت ٣٠ درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در پاسخ به سوال ایلنا درباره سفارش ساخت انواع کشتی از داخل تصریح کرد: تا اخیرا اقبالی از صنایع داخلی برای ساخت کشتی و انواع شناور نمی‌شد که البته تجربه خوبی هم وجود نداشت اما از یک سال گذشته توافقاتی در این حوزه شده و قرارداد ساخت دو فروند کشتی جنرال کارگو سه هزار و ۵٠٠ تنی برای شرکت کشتیرانی برای دریای خزر منعقد شده است. 

زارعی با بیان اینکه توافقات اولیه برای ساخت کشتی‌ رو – رو دریای خزر انجام شده که در روزهای آینده قرارداد آن به امضا می‌رسد، خاطرنشان کرد: صدرا موفق به ساخت ساخت دکل حفاری شد و نفتکش ایران – نکا را هم ساخت و تحویل دادیم.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا