بورس

پرداخت بیش از ۳۶هزار و ۸۹۶میلیارد ریال انواع سود به سرمایه‌گذاران

معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در هفته گذشته بیش از ۳۶هزار و ۸۹۶میلیارد و ۶۰۷میلیون ریال انواع سود به ۷۸۹سرمایه گذار پرداخت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی سمات، معاونت عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی در هفته گذشته، تعداد ۸۳مورد اصلاح مشخصات انجام داده است.

همچنین در هفته گذشته ۲۴،۸۸۷کد حقیقی و ۳۱۵کد حقوقی ایجاد شد تا تعداد کدهای ایجاد شده تاکنون به رقم بیش از ۹میلیون و ۵۵۰هزار کد برسد.

بر اساس این گزارش، در معاملات هفته گذشته فرابورس ایران تعداد ۵،۹۹۹نفر با استفاده از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن وارد فرایند دریافت تسهیلات از بانک مسکن شدند.

حجم معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به ۷مهر بیش از ۳۳۲،۶۲۴هزار برگه اوراق بود.

معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن از سال ۸۹در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم اکنون بیش از ۲۰نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می شود.

براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از ۱۸.۵به ۱۷.۵درصد کاهش یافته و مدت زمان باز پرداخت تعیین شده است.

سقف فردی تسهیلات خرید از محل گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در تهران ۶۰۰میلیون ریال، در مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر ۵۰۰میلیون ریال و سایر مناطق شهری ۴۰۰میلیون ریال است.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا