امور زیربناییراه و ساختمان

مسکن مهر آستارا با رفع مشکلات گذشته تعیین تکلیف می‌شود

آستارا- فرماندار آستارا از پرداخت دیون طلبکاران و تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر و باز شدن گره مشکلات تکمیل این پروژه خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، عنایت رضایی پور عصر دوشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان آستارا اظهار کرد: از مجموع ۹۰۰ واحد پروژه مسکن مهر آستارا ۵۰۰ واحد تحویل شده و از ۴۰۰ واحد باقی مانده کارهای ۱۰۰ واحد انجام شده و به زودی تحویل داده می‌شود.

فرماندار با اشاره به اینکه تعیین تکلیف این پروژه ۱۴ سال به طول انجامیده است، ا فزود: ۳۰۰ واحد باقیمانده این پروژه به دلیل مسدود شدن حساب‌های اعضای هیئت تسویه و اشخاص به سبب عدم پرداخت تسهیلات بانک مسکن نیمه کاره مانده است.

وی با بیان اینکه دادگستری به دلیل طلب حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی اقدام به مسدود کردن ۶۸۰ حساب متعلق به اعضای هیئت تسویه و متقاضیان مسکن مهر کرده است، افزود: برای اینکه حساب‌ها رفع انسداد شود باید مقداری از مطالبات طلبکاران پرداخت شود که بر اساس مصوبه نشستی که در خردادماه داشتیم تصمیم گرفته شد ۴۰ درصد تسهیلات به طلبکاران پرداخت شود و ۶۰ درصد به پروژه تزریق شود.

رضایی پور ادامه داد: این کار در حال انجام بود که باز شکایت جدیدی مطرح شد و سبب شد حساب متقاضیان باز هم مسدود شود که با توجه به اینکه پروژه دوباره متوقف می‌شد با تصمیماتی که گرفته شد قرار شد با میانجیگری رئیس دادگستری شهرستان آستارا، با افرادی که طلب دارند صحبت شود و با پرداخت بخشی از مبلغ رفع انسداد حساب‌ها انجام شود تا پروژه ادامه پیدا کند.

تقسیط بدهی ۷۴۰ میلیون تومانی پروژه مسکن مهر

فرماندار آستارا به بدهی حدود ۷۴۰ میلیون تومانی این پروژه به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: مدیران کل قبلی سازمان تأمین اجتماعی خواستار پرداخت کامل مبلغ بودند که امروز با حضور مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان در آستارا مقرر شد ۴۰ میلیون تومان از مبلغ به صورت نقدی و مابقی در ۳۵ قسط ۲۰ میلیون تومانی توسط هیئت تسویه پرداخت شود تا بحث پرونده تأمین اجتماعی پروژه مسکن مهر آستارا هم بسته شود.

رضایی پور با بیان اینکه تمام تلاش‌ها بر این است تا مشکل مسکن شهروندانی که در این پروژه شرکت داشتند حل شود، افزود: ما میراث دار مدیران قبلی هستیم که بعد از ۱۴ سال نتوانسته بودند پروژه را تکمیل کنند اما اکنون به سمتی می‌رویم که پروژه را تکمیل کنیم و منازل مردم عزیزی که با هزار امید برای خانه دار شدن در این پروژه شرکت کرده بودند را تحویل دهیم.

گفتنی است؛ پروژه مجتمع ۹۰۰ واحدی مسکن مهر آستارا قرار بود در ۹ بلوک ۱۰۰ واحدی در ۱۰ و ۱۱ طبقه با زیربنای ۷۰، ۸۴ و ۹۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳.۲ هکتار احداث شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا