ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شکایت بایدو از اپل و طراحان نسخه‌های جعلی ارنی

غول موتور جستجوی چینی بایدو، علیه طراحان اپلیکیشن و شرکت اپل بر سر انتشار نسخه‌های جعلی اپلیکیشن چت بات هوش مصنوعی ارنی در فروشگاه اپ استور، شکایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، چت بات هوش مصنوعی ارنی (Ernie)  که ماه گذشته توسط این غول موتور جستجوی چینی راه‌اندازی شد، به عنوان نزدیک‌ترین پاسخ چین به چت بات آمریکایی چت‌جی‌پی‌تی، توصیف شده است.

همچنین بخوانید

بایدو اعلام کرد که در دادگاه خلق هایدیان پکن، علیه طراحان اپلیکیشن‌های جعلی چت بات ارنی و شرکت اپل، شکایت تنظیم کرده است.

این شرکت در بیانیه‌ای که روز جمعه در حساب رسمی وی‌چت  Baidu AI منتشر شد، اعلام کرد: در حال حاضر، ارنی هیچ اپلیکیشن رسمی ندارد. بایدو همچنین عکسی از شکایت  خود منتشر کرد و گفت: تا زمانی که اعلام رسمی از سوی این شرکت صورت نگرفته است، هر اپلیکیشن ارنی که در اپ استور یا فروشگاه‌های دیگر مشاهده می‌کنید، جعلی است.

بررسی رویترز در روز شنبه نشان داد که هنوز حداقل چهار اپلیکیشن که نام چینی چت بات ارنی را یدک می‌کشند، در اپ استور اپل وجود دارند که همگی جعلی هستند.

بر اساس گزارش رویترز، چت بات ارنی فقط برای کاربرانی در دسترس است که تقاضا کرده و کدهای دسترسی را دریافت کرده‌اند. بایدو در بیانیه خود علیه افرادی که کدهای دسترسی را می‌فروشند، هشدار داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا