اقتصاد کلان

نقدعلی: چرا دلار باید مبنای قیمت گذاری های کشور باشد؟

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی خظطاب به مسئولان اقتصادی کشور گفت: چطور انتظار داریم مبنای قیمت گذاری خودمان دلار باشد و مردم برای عدم سقوط سرمایه‌شان به خرید سکه، طلا و دلار هجوم نیاورند؟

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدتقی نقدعلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به عهدی که با رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم و گره گشایی بسته ایم پایبندیم، گفت: اما تقاضا داریم رئیس جمهور خودشان بیش از این در تصمیمات ورود کنند و از واگذاری مطلق تصمیمات به دیگران هرچند اعتماد دارند خودداری کنند، چرا که برخی تصمیمات به خصوص در عرصه اقتصادی ثمرات نامطلوبی دارد.

همچنین بخوانید

وی افزود: همچنین در خصوص تغییر و جابجایی برخی از ارکان ضعیف یا خدای ناکرده دارای سوء نیت به ویژه در حوزه اقتصادی، تصمیم جدی گرفته و تردیدی به خود راه ندهید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: مدیران و مجموعه های اقتصادی که با عناوین مختلف جنس خود را دلاری می فروشند و حقوق زیرمجموعه خود را ریالی پرداخت می کنند، برای سود کلانی که به جیب می زنند چه توجیهی وجود دارد؟ چرا باید قیمت گذاری فولاد و دیگر کالاهای پایه ای در بورس باشد که خودروسازی راحت بتواند با استناد به گرانی فولاد و قیمت گذاری آن بر اساس قیمت جهانی برای بالا بردن قیمت خودرو دلیل تراشی کند؟ چه تفاوتی بین کشور ما و تولید سالیانه میلیون ها تن فولاد و هزاران واحد سنگ معدن و تولید دیگر کالاهای پایه ای با کشورهایی که از این ظرفیت محروم هستند وجود دارد و چرا باید قیمت این کالاها را بر اساس قیمت جهانی قیمت گذاری کنیم و لوازم خانگی، خودرو و… به این دلیل افزایش قیمت داشته باشد؟

نقدعلی افزود: مطالبه مقام معظم رهبری جهت شکستن آقایی دلار با مبنا قرار دادن دلار در قیمت گذاری کالاهای پایه ای و انرژی محقق نمی شود، چطور انتظار داریم مبنای قیمت گذاری خودمان دلار باشد و مردم برای عدم سقوط سرمایه شان به خرید سکه، طلا و دلار هجوم نیاورند؟ البته آقایانی که با کم کاری در عرصه اقتصادی، انرژی، آب، خودرو و… چالش های امروز را به ارمغان آوردند فراموش نکنند افزایش ۹۰۰ درصدی دلار در زمان آنها رخ داد، هرچند امروز نیز از وضعیت تورمی راضی نیستیم اما توصیه می کنیم یک بار دیگر کارنامه اقتصادی خودشان را مرور کنند.

وی ضمن تشکر از نیروی انتظامی و سردار رادان فرمانده این نیرو در اجرای طرح عفاف و حجاب اظهار کرد: از دولت تقاضا دارم نسبت به ارتقای معیشتی و سختی کار آنها به خصوص کمیسیون های تخصصی مجلس تصمیم ویژه ای بگیرند.

نماینده مردم خمینی شهر در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه اش بیان کرد: در خصوص نهضت ملی مسکن با وجود تأمین زمین در شهرستان خمینی شهر قریب به ۸۰۰۰ ثبت نام کننده در انتظار هستند تا وزیر راه تصمیم قطعی را اعلام کند.

نقدعلی همچنین در خصوص تهیه دستگاه ام.آر.آی برای بیمارستان خمینی شهر و وضعیت آب زاینده رود به وزرای بهداشت و نیرو نیز تذکر داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا