امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

لزوم نهادینه شدن فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان

رشت – رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در استان، گفت:انجام کشت دوم اراضی شالیزاری ضمن جلوگیری از خواب رفت شالیزارها، صرفه اقتصادی دارد.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان در حوزه کشاورزی قابلیت‌های ارزشمندی دارد که با پرداختن به آن می‌توان به رونق اقتصادی رسید.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کشت دوم در گیلان، افزود: کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان جهت افزایش درآمد و بهره وری کشاورزی توصیه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه کشت دوم محصولات کشاورزی بسیار مقرون به صرفه است، گفت: انجام کشت دوم اراضی شالیزاری ضمن جلوگیری از خواب رفت شالیزارها، صرفه اقتصادی دارد و به اقتصاد کشاورزان کمک می‌کند.

محمدی با اشاره به ارقام محصولات کشاورزی در بخش کشت دوم، اضافه کرد: راتون، صیفی جات، لوبیا، سبزیجات، علوفه، شبدر و … برای کشت دوم توصیه می‌شود و صرفه اقتصادی هم دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ کشت دوم محصولات کشاورزی در گیلان نهادینه شود، افزود: برخی شهرستان‌های گیلان در حوزه کشت دوم مؤثر و موفق عمل کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم برنامه محوری در بخش ترویج فرهنگ کشت دوم در استان، بیان کرد: فعالیت‌های ترویجی در راستای تقویت و نهادینه کردن فرهنگ کشت دوم در گیلان استمرار داشته باشد.

محمدی با اشاره به شرایط مناسب گیلان برای کشت دوم، اضافه کرد: با توجه به اینکه استان گیلان دارای شرایط اقلیمی مناسب برای کشت سبزیجات و صیفی جات است، لذا می‌طلبد کشت دوم این محصولات مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشت دوم به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار جهاد کشاورزی در گیلان است، افزود: توسعه و پشتیبانی از کشت سبزیجات و صیفی جات به علت جذب سرمایه و ایجاد شغل برای کشاورزان از اهمیت مهمی برخوردار است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا