بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

نشست تخصصی «Open Fnance راه حلی برای همگرایی صنایع مالی» برگزار شد

نشست تخصصی”Open Fnance راه حلی برای همگرایی صنایع مالی” برگزار شد. این نشست از ساعت۱۲:۳۰ تا ۱۳:۲۵ سه شنبه ۱۹دی ماه، در دومین روز برپایی نهمین نمایشگاه تراکنش ایران با اسپانسری شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا برگزار شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی Transaction، مسعود وکیلی‌نیا؛ مدیرعامل هلدینگ شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا (مدیر نشست)، مصطفی امینی؛ مدیرعامل گسترش فناوری های نوین بانک کشاورزی، محسن رحمتی؛ مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی و توسعه نرم افزار کاریزما و بهنام خاکباز؛ پژوهشگر حوزه Open Fnance به عنوان سخنرانان این نشست تخصصی درباره چند محور تعیین شده در این زمینه به ایراد سخن پرداختند.
وکیلی‌نیا؛ مدیرعامل هلدینگ شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا، نخستین سخنران این نشست با بیان اینکه مشتریان ما نیازمند و خواهان دریافت خدمات خوب و باکیفیت هستند، اظهار کرد: ما باتوجه به این رویکردها باید در جهت حرکت به سمت بانکداری باز گام برداریم، چرا که در دنیا حرکت به سمت Open Finance آغاز شده و ما نیز در هلدینگ ارتباط فردا این روند را آغاز کرده ایم و امیدواریم بقیه شرکت‌ها نیز در این حیطه وارد عمل شوند.

در ادامه این نشست بهنام خاکباز؛ فعال و پژوهشگر حوزه Open Finance با بیان اینکه در چند سال اخیر فضای تکنولوژی رشد چشمگیری داشته و زیرساخت‌های بانکی بسیار قوی شده است، گفت: در این وضعیت ما اگر بخواهیم زنجیره ای را ترسیم کنیم، باید از Open Finance به عنوان یک حلقه گمشده استفاده کنیم تا بتوانیم اهداف مدنظرمان را در حوزه بانکی و صنایع مالی محقق کنیم.

همچنین بخوانید

محسن رحمتی؛ مدیرعامل پردازش اطلاعات مالی و توسعه نرم‌افزار کاریزما دیگر سخنران این نشست یادآور شد که بانک های ما در حال حاضر همه‌ خدمات را ارائه می دهند و در حوزه بیمه، بورس و سایر حوزه ها نیز فعالیت دارند که این امر اگر با هدف و رویکرد مشخص باشد، بدون شک امتیازات بالایی خواهد داشت. وی همچنین گفت: ما شاهد اجرای ایده و راه‌حل Open Finance در کشورمان هستیم و تحقق این ایده به معنای این است که ما با اجرای این رویکرد می‌توانیم همه‌ خدمات را از طریق یک اپ یا برنامه اجرایی کنیم که این روند تحقق برنامه‌های ما در یک بازده زمانی کوتاه است.

در پایان این نشست مصطفی امینی؛ مدیرعامل گسترش فناوری های نوین بانک کشاورزی با بیان اینکه در رویکرد Open Finance نگاه ما براساس وجوه گشودگی است، تصریح کرد: در این رویکرد مفاهیمی چون بانکداری باز، نوآوری باز، دولت باز و صنعت باز وجود دارد و از این رو، زمانی که بیزنس‌ها به مشکل می‌خورند با استفاده از این رویکرد مسیر خود را هموار می‌کنند.

وی در پایان گفت: پیامد Open Finance بدون شک ایجاد یک اکوسیستمِ داده است که می تواند در جهت پیشبرد بسیاری از اهداف ما تاثیرگذار باشد. از این رو و براساس این ایده، بانکی که بتواند با یک رویکرد باز وارد فعالیت شود، بدون شک برنده میدان رقابت است.

نمایشگاه تراکنش ایران به مدت ۳ روز، از ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری و هتل لاله برگزار می‌شود. در این دوره حدود ۵۰ نشست‌ تخصصی و فرصت‌ گفتگوی B2B، با حدود ۲۵۰ سخنران و عضو کمیته علمی، ۶۰ کارگاه معرفی محصول و با برنامه‌هایی متنوع میزبان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری است.

 

از طريق
محسن غلامی
منبع
فابانیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا