بورسفرابورس

صنایع نباید در اولویت قطع برق باشند

حجت اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نباید برای تامین مصارف خانگی به سراغ قطع برق صنایع برویم زیرا قطعی برق در واحدهای تولیدی، اثرات نامطلوبی در زندگی مردم دارد.

همچنین بخوانید
حجت اله فیروزی

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره ضرورت تامین برق واحدهای تولیدی و صنعتی با توجه به فرارسیدن گرما، گفت: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابتدا باید ظرفیت موجود را حفظ و سپس بستر را برای حضور مردم در این حوزه فراهم کرد که قطعی برق موجب آسیب به ظرفیت تولید می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: شاید در راستای تامین نیاز مردم از قطعی برق مصارف خانگی خودداری شود تا مردم در کارهای روزمره دچار مشکل نشوند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که آسیب‌های ناشی از قطع برق صنایع نیز متوجه مردم و موجب بیکاری کارگران می‌شود و این موضوع به صورت مستقیم در معیشت خانوار اثرگذار است.

وی با اشاره به یکی دیگر از آثار نامطلوب قطعی برق، بیان کرد: از آنجا که به دلیل قطعی برق، تولید در واحدهای صنعتی کاهش می‌یابد، بازار با کمبود محصولات تولیدی این واحدها روبه‌رو خواهد شد در نتیجه قیمت‌ این کالاها افزایش پیدا می‌کند، این موضوع نیز به صورت مستقیم بر مردم اثرگذار است مانند آنچه که در چند سال گذشته در حوزه فولاد و سیمان رخ داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: وزارت نیرو در تلاش است که از توانمندی کارخانه‌های بزرگ برای تولید برق استفاده شود که این موضوع هنوز محقق نشده و باید مشوق‌های بیشتر و بهتری برای این موضوع در نظر گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که باید زیرساخت‌های موردنیاز تولید مانند برق و گاز را تامین کرد، تصریح کرد: پذیرفته شده نیست که برای تامین مصارف خانگی به سراغ قطع برق صنایع برویم زیرا قطعی برق در واحدهای تولیدی نیز بر زندگی مردم اثرات نامطلوبی دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا