انرژی

سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت رونمایی شد

سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت سوخت با توجه به لزوم استفاده از کارت هوشمند سوخت با هدف توسعه دولت الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان و همچنین کاهش زمان تحویل کارت هوشمند سوخت رونمایی شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از طرح‌های پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی رونمایی شد که در این میان می‌توان به رونمایی از سامانه ثبت درخواست آنلاین کارت هوشمند سوخت اشاره کرد که با همکاری شرکت پژوهش و توسعه ناجی نیروی انتظامی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به لزوم استفاده از کارت هوشمند سوخت و با هدف توسعه دولت الکترونیک و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، همچنین کاهش زمان تحویل کارت هوشمند سوخت صورت گرفت.

هم‌چنین در این مراسم نخستین درخواست ثبت‌نام آنلاین کارت هوشمند سوخت المثنی نیز برای نمونه ثبت شد.

دو طرح تخصیص سوخت به ناوگان خارجی با استفاده از کارت هوشمند سوخت و طرح تخصیص نفت‌گاز بر اساس اسناد حمل برخط به‌ منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، که با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرایی می‌شود نیز در این مراسم رونمایی شد.

جلیل سالاری – مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی – در این مراسم با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ مصوبات در دولت‌های گذشته ابلاغ شده بود و قرار بود دو سامانه اجرایی شود، این اتفاق نیفتاد اما در این دولت و بنا به تکلیفی که در قانون آمده امروز شاهد اتفاقاتی در این حوزه هستیم.

وی افزود: در سال ۹۳ میلیارد لیتر سوخت را با شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای، ۱۳۷ میلیارد از طریق شبکه ریلی و هفت میلیارد لیتر از طریق دریا جابه‌جا می‌کنیم.

سالاری با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی و توجه به این مساله، اظهار کرد: از اقداماتی همچون مصرف بی‌رویه، انحراف سوخت و اجاره کارت جلوگیری شود.  

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا