انرژی

صدور کارت سوخت از ابتدای خرداد یک هفته طول می‌کشد

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: از ابتدای خرداد ماه امکان استفاده از سامانه ثبت آنلاین کارت سوخت فراهم می‌شود و طی هفت تا ۱۰ روز، کارت سوخت برای متقاضیان صادر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جعفر سالاری نسب امروز در نشست خبری و در پاسخ به سوال ایسنا، درباره سامانه آنلاین ثبت کارت سوخت، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۲، ۴ میلیون قطعه کارت سوخت تحویل مردم شده است و اکنون نیز سامانه‌ای را راه اندازی کرده‌ایم که بتوانیم فرایند صدور کارت سوخت را برای خودروهای نوشماره سریع‌تر کنیم و در برنامه داریم که این اقدام برای سایر خودروها هم انجام شود.

همچنین بخوانید

وی افزود: طبق آنچه قانون ما را مکلف کرده، ۹۰ درصد سوخت‌گیری در حوزه بنزین و ۹۵ درصد در حوزه نفت‌گاز، باید از کارت سوخت شخصی باشد و به همین دلیل به این سمت حرکت کرده‌ایم و در خردادماه کاملا عملیاتی می‌شود.

او با بیان اینکه برای بنزین در دولت راهکارهای غیرقیمتی در دستور کار است و هیچ پیشنهاد قیمتی تاکنون در دولت مطرح نشده و پیشنهاد قیمتی نیز از ما نخواسته‌اند، گفت: کاهش سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر و یا محدودیت ۴۰ لیتری هر نوبت سوخت‌گیری در همین راستا بوده است.

سالاری نسب افزود: هم‌اکنون ۹۴ درصد مردم کمتر از ۱۶۰ لیتر  در ماه مصرف بنزین دارند که این میزان با مجموع ۶۰ لیتر سهمیه ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰ لیتر سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی پوشش داده می‌شود.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا