انرژی

افزایش ۱۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق بدون احداث نیروگاه جدید

معاونت راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موفق شدیم با خنک کردن هوای ورودی واحدها و تنظیم دریچه های ورودی، از واحدهای موجود به میزان ۱۰۰۰ مگاوات بیشتر تولید برق داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالرسول پیشاهنگ معاونت راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اظهار داشت: در مجموع ۶۴۵ واحد نیروگاهی در ۸۵ نیروگاه در کشور داریم که از این تعداد تقریبا ۶۰ درصد متعلق به بخش خصوصی و ۴۰ درصد متعلق به بخش دولتی است.

وی افزود: در تابستان سال جاری نیروگاههای حرارتی کشور در مجموع آمادگی بیش از ۹۹ درصد داشتند که این میزان آمادگی در نوع خود یک رکورد جهانی است.

همچنین بخوانید

* تعمیرات ۸۹ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی

پیشاهنگ با بیان اینکه “زمان و میزان تعمیرات با حل معادلات چندمجهولی مشخص می شود”، گفت: در کل سال حدود ۲۷۰ روز وقت تعمیرات داریم و پس از حل معادلاتی چندمجهولی که پارامترهایی چون کارگاههای تعمیراتی، قطعات یدکی، وضعیت سوخت نیروگاهها، ساعت کارکرد واحدها، وضعیت بازار برق و نیاز مصرف را در دل خود دارند، لیست تعمیرات کلیه نیروگاهای کشور تنظیم و به کلیه نیروگاهها ابلاغ می شود و با همکاری دیسپچینگ ملی این تعمیرات انجام می شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ۸۹ هزارمگاوات ظرفیت نیروگاهی برای تعمیرات برنامه ریزی شده که از این رقم تاکنون ۳۵ هزار مگاوات به تعمیرات رفته‌اند و ۳۰ هزار مگاوات از تعمیرات برگشته‌اند.

* پیش بینی افزایش ۴ هزار مگاواتی پیک مصرف برق سال ۹۷

این مقام مسئول با بیان اینکه “امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته به موقع تعمیرات واحدهای حرارتی انجام شود”، گفت: پیش بینی می کنیم سال آینده حدود ۴ هزار مگاوات به نیاز مصرف برق کشور اضافه شود که باید با مدیریت مصرف پیک مهار گردد و نیروگاهها آمادگی داشته باشند.

وی افزود: در این خصوص از طرف شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی برنامه ریزی شده که در سال جاری ۳۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید به نیروگاههای کشور اضافه شود.

پیشاهنگ تصریح کرد: همچنین موفق شدیم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور اینکه بهره برداری بهینه تری از واحدهای موجود داشته باشیم، با خنک کردن هوای ورودی واحدها و تنظیم دریچه های ورودی، از واحدهای موجود به میزان ۱۰۰۰ مگاوات بیشتر تولید برق داشته باشیم که این افزایش ۱۰۰۰ مگاواتی در مقایسه میزان تولید برق واحدهای موجود در تابستان ۹۶ نسبت به تابستان ۹۵ مشهود است.

منبع
تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا