انرژی

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب: امیدواریم تفاهم‌نامه‌ها منجر به عقد قرارداد شوند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تاکنون افزون بر ۷۰ جلسه و نشست تخصصی و توجیهی با حدود ۴۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار کرده‌ایم که انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد محرمانگی و کنسرسیوم پرگس و دانشگاه صنعتی شریف و همچنین شرکت شلمبرژه از نتایج آن بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بیژن عالیپور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت گسترش صنعت پاسارگاد که امروز، ۱۰ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تلاش کارشناسان زبده فنی و همکاری سایر مدیریت‌های مرتبط، مدل جدیدی از قراردادهای نفتی را تدوین و پس از تأیید وزیر نفت و تصویب در هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران، در دستور کار قرار گرفته است.

 وی افزود: این مدل قراردادی بنا به دستور وزیر نفت، متناسب با شرایط میادین، برای انعقاد قراردادهای توسعه میادین با سرمایه‌گذاران، تدوین شده و اجرا و نظارت به صورت توأمان، توسط کارشناسان این شرکت انجام می‌شود.

همچنین بخوانید

 عالیپور تصریح کرد: از بهمن‌ ۹۴ که مدل قراردادی مناطق نفت‌خیز جنوب در دو حوزه ازدیاد برداشت و عملیات‌محور اجرایی شد، بیش از ۷۰ جلسه با شرکت‌های خارجی و داخلی برگزار شد.

 وی ادامه داد: امروز در ادامه روند این جلسات، سومین مراسم انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد محرمانگی برای توسعه میدان‌های نفتی رگ سفید، کرنج، پارسی و شادگان با شرکت توسعه انرژی پاسارگاد برگزار شد که امیدواریم منجر به عقد قرارداد شود.

 عالیپور گفت: در مدل قراردادی موردنظر، شرکت ملی نفت ایران کارفرما است و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان مجری طرح شناخته می‌شود؛ در این مدل تمام فعالیت‌ها و هزینه‌ها با نظارت مجری طرح انجام می‌شود و راهبری، توسعه، تولید و بهره‌برداری از میدان یا مخزن، برآورد اولیه مالی جهت دستیابی به اهداف تولیدی، تدوین برنامه پایه تولید، نهایی‌سازی برنامه‌های مالی عملیاتی سالیانه و راهبری تیم‌های مدیریتی و فنی در حین اجرای طرح بر عهده شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است.

 وی افزود: در هر قرارداد کارگروه‌های مشترک مدیریتی و فنی از نمایندگان مجری و پیمانکار و بر تمام مراحل عملیات طرح نظارت دارند و امیدواریم این تفاهم‌نامه دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد و منجر به قراردادهایی برای افزایش تولید در مناطق نفت‌خیز جنوب شود.

 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد: خرسند هستیم که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف توسعه و افزایش ظرفیت و پایداری تولید با یکی از شرکت‌های توانمند داخلی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است و فرصتی فراهم می‌کند تا در رقابتی بین‌المللی بخشی از پتانسیل و قابلیت‌های شرکت‌های داخلی نیز به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا