بانکبانک و بیمه

اظهارات سیف درباره شایعه‌سازی نظام بانکی


رئیس کل بانک مرکزی گفت: در سال‌های اخیر، شبکه بانکی در مسیر حرکت به سمت شفافیت بیشتر سوق داده شده و تا حد زیادی به اهداف رسیده ایم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، ولی‌ا… سیف اظهارداشت: با اقداماتی که بانک مرکزی برای استحکام بخشی به نظام بانکی انجام داده، شبکه بانکی را در مسیر حرکت به سمت شفافیت بیشتر سوق داده‌ایم تا ترازنامه بانک‌ها با استانداردهای بانکداری انطباق داشته باشد و در سال‌های اخیر تا حد زیادی به این هدف خود دست یافته‌ایم.

او تاکید کرد: نباید اجازه دهیم ظهور چند موسسه غیرمجاز که هیچ ربطی به شبکه بانکی ما ندارد و شایعه‌سازی برخی معاندان، خدشه‌ای به استحکام نظام بانکی در مسیر ایفای نقش حیاتی بانک‌ها در اقتصاد وارد کند.

به نوشته خبرآنلاین، پیشتر، رئیس کل بانک مرکزی گفته بود: یکی از شگردهای موسسات غیرمجاز افتتاح حساب‌های موهوم با سپرده‌های ناچیز با هدف هرچه بزرگ نشان دادن موسسه و تحت فشار قرار دادن مسئولان و فریب افکار عمومی بود. سیف ادامه داده بود: بانک مرکزی نیز همانند مجلس معتقد است با تخلف در هر سطحی باید برخورد قاطع شده و همه دستگاه‌هایی که قصور کردند باید پاسخگو باشند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا