بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

چگونگی پیگیری پرداخت‌های ناموفق در سامانه ۱۸۱۸

از سال ۱۳۸۴ سرویس پیام رسان ۱۸۱۸ راه اندازی شد. در این سرویس مشترکان می‌توانند علاوه بر پرداخت غیرحضوری قبوض، از وضعیت ریزمکالمات و صورتحساب خود به شکل شنیداری یا به صورت نمابر آگاه شوند.

آنطور که در پرتال شرکت مخابرات ایران آورده شده است، این سامانه به عنوان سریع‌ترین و آسان‌ترین شیوه پرداخت الکترونیکی قبوض معرفی شده است اما تازه‌ترین واکنش‌ها به پرداخت از طریق این سامانه متفاوت بوده است. در مسائل مطرح شده بیش از همه به این موضوع اشاره شده است که با پرداخت از طریق سامانه ۱۸۱۸، بعد از گذشت چند روز، خط تلفن ثابت کاربران وصل نشده و یا این کار چند روز به طول انجامیده است. در پیگیری این موضوع، سوالات کاربران را جویا شدیم.

مطابق با بررسی‌های انجام شده چنانچه پرداخت قبوض تلفن‌های ثابت، سر ماه و زمان اوج استفاده از این سامانه باشد، اعلام وصول‌ها به طول می‌انجامد اما در حالت عادی حداکثر ظرف مدت یک ساعت، اعلام وصول انجام شده و مساله کاربران رفع می‌شود.

درواقع با توجه به اینکه سامانه ۱۸۱۸، آبونمان میان‌دوره یا پایان دوره را ارائه می‌دهد، پیشنهاد مسئولان این است که کاربران، پرداخت‌ها را به دوران اوج کاری موکول نکنند. البته در این زمان هم حداکثر زمان برای اتصال تلفن، یک روز است.

چنانچه اتصال تلفن انجام نگرفت، کاربران می‌توانند با ورود به سایت مخابرات و وارد کردن چهار رقم اول تلفن ثابت خود به شماره تماس مرکز پاسخگویی که به منطقه آنها مربوط است، دسترسی و مساله را از سوی کارشناسان مخابرات پیگیری کنند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی ۱۱۸ مخابرات، شماره تلفن مرکز پاسخگویی خود را جویا شوند. مرکز روابط عمومی مخابرات با شماره ۲۰۲۱ نیز آماده پاسخگویی به شکایات کاربران است.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا