بورسفرابورس

تغییر ماهیت نیروهای کار در سال‌های پیش رو

علی حبیب‌نیا در عین حال به نقش پردازشگرهای رایانه‌ای در تحلیل داده‌ها اشاره کرد و گفت: این پردازشگرها با سرعتی به مراتب بیشتر فرآیند تحلیل اطلاعات مالی و بانکی را انجام می‌دهند تا بتوان ذخیره‌سازی و تحلیل داده‌ها را با شرایط بهتری دنبال کرد.

به گفته مدرس کارگاه «نقش داده‌های بزرگ و داده‌های علمی در فین‌تک‌ها» طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰ درصد نیروی کار بازارهای مالی آمریکا تغییر ماهیت خواهند داد و حدود ۲۳۰ هزار شغل دستخوش تغییر می‌شود. 

به گزارش آرمان اقتصادی، کارگاه «نقش داده‌های بزرگ و داده‌های علمی در فین تک‌ها» هم‌زمان با دومین روز نمایشگاه فین‌استارز ۲۰۱۸ برگزار شد.

علی حبیب‌نیا مدرس این کارگاه با تاکید بر اهمیت تحلیل داده‌هایی که در دسترس شرکت‌ها قرار دارند، اظهار کرد: هم‌زمانی سه اتفاق در ایجاد فرصت‌های متعدد برای استارت‌آپ‌ها نقش موثری دارد که یکی از این موارد بیگ دیتا یا داده‌های بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تامین داده‌های مورد نظر شرکت‌ها از شیوه‌های متعدد مانند از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد و تحلیل این داده‌ها خود می‌تواند یک کار تجاری باشد.

این مدرس در عین حال به نقش پردازشگرهای رایانه‌ای در تحلیل داده‌ها اشاره کرد و گفت: این پردازشگرها با سرعتی به مراتب بیشتر فرآیند تحلیل اطلاعات مالی و بانکی را انجام می‌دهند تا بتوان ذخیره‌سازی و تحلیل داده‌ها را با شرایط بهتری دنبال کرد.

به گفته وی هم‌زمانی پیشرفت پردازشگرهای رایانه‌ای در کنار دسترسی به داده‌ها شرایطی ایجاد کرده که می‌توان از این داده‌ها در قالب مدل‌های مورد نظر بهره گرفت. در سال‌های اخیر الگوریتم‌های ریاضی و آماری نیز بر اساس فضای داده‌های عظیم تغییر کرده و به سرعت در حال پیشرفت است.

حبیب‌نیا گفت: در گذشته در اقتصاد افراد بر اساس تئوری‌های قبلی و عقاید جدید، نظریه‌هایی را مطرح می‌کردند و این موضوع معمولا از آمریکا آغاز شده و بعد در بازار کشورهای دیگر نیز مورد بررسی قرار می‌گرفت، اما اکنون از تحلیل داده می‌توان به نظریه رسید و برخلاف گذشته عمل کرد.

این مدرس تاکید کرد: برخی داده‌ها که ممکن است در شرکت‌ها کمتر مورد توجه قرارگرفته باشند دارای اطلاعات بسیاری هستند و بر همین اساس در سال‌های گذشته استارت‌آپ‌های جدیدی در این زمینه شکل‌گرفته و حتی برخی فضاهای سنتی در حال از بین رفتن است به‌گونه‌ای که اعلام می‌شود تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۰ درصد از نیروی کار بازارهای مالی و بانکی آمریکا تغییر ماهیت خواهند داد. به همین دلیل اکنون شرکت‌های بزرگ مالی نوعی چرخش در جذب نیرو داشته و بیشتر به دنبال آن هستند که بر اساس این تغییرات به جذب نیرو بپردازند.

 وی در پایان گفت: پردازش داده‌های متنی با هدف بررسی احساسات و اعتقادات جوامع موضوعی است که در سال‌های گذشته موجب شکل‌گیری بسیاری از استارت‌آپ‌ها شده و در این میان هر کشور متناسب با شرایط خود سعی دارد از شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده در آن کشور برای دسترسی به داده‌های مختلف بهره بگیرد. در زمینه تحلیل و پردازش متن فارسی نیز در محافل علمی و دانشگاهی بررسی‌هایی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش در دومین روز نمایشگاه فین استارز ۲۰۱۸ چهار کارگاه توسط مرکز مالی ایران برگزار شد و در قالب یکی دیگر از این کارگاه‌ها با عنوان «کاربرد شخصیت شناسی در موفقیت یک ایده و جذب سرمایه» مریم صمدی به ارائه توضیحاتی درباره نوع شخصیتی افراد پرداخته و توصیه‌هایی کاربردی برای حاضران ارائه کرد.

 

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا